قصۀ جشنواره قصه‌گویی مرحله حوزه‌ای به سر رسید

روزهای پایانی دور حوزه ای جشنواره قصه گویی کانون استان تهران، با شرکت ۲۷ مربی و عضو قصه گو در مراکز شماره ۸ و ۲۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی مرحله حوزه‌ای مراکز کانون استان تهران که از نیمه مردادماه ۱۳۹۷ در ۵ حوزه کارشناسی آغاز شد، در سومین روز از شهریور به کار خود پایان داد.

بنابراین گزارش، در چهارمین روز از این جشنواره، ۱۴ مربی قصه‌گو در حوزه ۵ کارشناسی کانون استان در مرکز شماره ۸ ، به اجرای قصه‌هایی با شیوه‌های مختلف، و قصه‌هایی برگرفته از داستان‌های شاهنامه، اساطیر و پهلوانان ملی ایرانی و قصه‌های فولکلور با مضامین اخلاقی و تربیتی پرداختند.

آزاده جعفری کارشناس فرهنگی این حوزه با اشاره به  تنوع قصه‌ها به لحاظ تکنیک و محتوا گفت: مربیان حوزه پنج با بهره‌گیری از داستان‌های شاهنامه، قصه‌های فولکلور، افسانه و فانتزی، نشان دادند که نگاهشان در انتخاب قصه همه‌جانبه بوده است.

همچنین در پنجمین و آخرین روز از این جشنواره که به میزبانی مرکز ۲۱ برگزار شد، ۱۳ قصه‌گو از حوزه ۲ کارشناسی شرکت داشتند.

بر این اساس، لیلا شعبانی کارشناس فرهنگی حوزه دو، در بخش نقد و نظر در رابطه با اجرای قصه‌گویان، ضمن اشاره به اهمیت انتخاب زبان معیار به‌جای زبان وزین ادبی و کتابی در قصه‌گویی که برای بچه‌ها آشناست، بر ارتباط بیش‌ازپیش قصه‌گو و مخاطبان با استفاده از اصول صحیح قصه‌گویی تأکید کرد.

در بخش پایانی این جشنواره در دو حوزۀ دو و پنج، مربیان و کارشناسان حاضر به بررسی متون انتخاب‌شده قصه‌ها و تأثیر این فعالیت بر مخاطبان به گفتگو پرداختند.

توجه به انتخاب قصه‌هایی با مضامین اخلاقی و اجتماعی، استفاده درست و به‌جا از زبان بدن و چهره، لحن و پوشش مناسب، توجه به زمان قصه‌ها با توجه به گروه سنی، توجه به قابلیت‌های روایی قصه‌ها نسبت به دیگر داستان‌ها و ... از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی در اوایل مهرماه در کانون استان تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =