کد خبر: 281203
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
بازدید 453
آغاز فعالیت ‌انجمن هنرهای نمایشی در کانون گیلان

انجمن هنرهای نمایشی اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان نخستین نشست خود را در مرکز فرهنگی هنری آستارا برگزارکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این انجمن با هدف کشف و پرورش استعدادهای هنری اعضا، برنامه‌ریزی برای تولید اثر در حوزه مخاطب نوجوان و ایجاد روحیه‌ی هم‌گرایی و نقدپذیری اعضا و هم‌چنین، هدف‌مندسازی فعالیت‌های هنری فعالیت خود را آغازکرد.

در نخستین نشست این انجمن که با همراهی جمعی از اعضای نوجوان پسر در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون آستارا صورت‌گرفت، کارشناسان و مربیان کانون به اهمیت حضور نوجوانان در عرصه‌های اجتماعی اشاره‌ و بر ضرورت تعامل و تمرین کارگروهی تاکیدکردند.

تشریح چگونگی آغاز فعالیت‌ انجمن هنرهای نمایشی و تبیین کارکردهای آن برای حاضران، دیگر بخش این سخنان بود و کارشناس و مربیان کانون در ادامه با بیان این‌که همراهی با برنامه‌ها و داشتن سیر مطالعاتی می‌تواند به توان‌مندی هرچه بیش‌تر مخاطبان کمک‌کند، به اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های نمایشی توصیه‌کردند با نگاهی خلاقانه به موضوع‌های ارایه‌شده توجه‌کرده و با تحلیل مناسب در مسیر رشد و ارتقای خود گام‌بردارند.

برپایه این گزارش اعضای نوجوان انجمن ادبی کانون نیز در این میان به ارایه‌ی دیدگاه‌های خود پرداختند و با اشاره به این موضوع که حضور در فعالیت‌های کانون به افرایش خودباوری و آگاهی‌های آنان کمک‌کرده است، لزوم تنوع‌بخشی به متن‌های نمایشی را خواستارشدند.

اشاره به نقش فعالیت‌های نمایشی در ایجاد فرصت‌های مناسب برای انجام کارهای گروهی و هم‌چنین فراهم‌آمدن امکان بیان خواسته‌ها در قالب این فعالیت هنری، از دیگر مسایل مطرح شده از سوی آنان بود و درپایان نیز اعضای نوجوان خواستار اجرای نمایش در سالن‌های مختلف استان شدند.

گفتنی است، این نشست در پایان دور نخست اجرای‌ کاروان نمایشی«یک نمایش، یک لبخند» صورت‌گرفت که ۲۰ اثر برگزیده جشنواره‌ی استانی«یک نمایش، یک لبخند» -که سال گذشته برنامه‌ریزی و اجراشد- را از هفتم مرداد تا یازدهم شهریور  ۱۳۹۷در شهرهای مختلف استان روی صحنه‌برد.

شایان ذکر است، انجمن هنرهای نمایشی هرماه با حضور اعضای نوجوان  فعال در عرصه‌ی هنر برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =