کد خبر: 281353
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
بازدید 667
برگزاری کارگاه استانداردسازی زبان اشاره ایرانی در کانون تهران

کارگاه استاندارد سازی زبان اشاره ایرانی مربیان مراکز فراگیر کانون استان تهران، با حضور «کیخسرو رنگرز» مدرس زبان اشاره، روز 14 شهریور 1397 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، صبح روز چهارشنبه 14 شهریورماه کارگاه زبان اشاره باهدف برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان ناشنوا یا کم‌شنوا و تقویت فعالیت قصه‌گویی به زبان اشاره در مراکز فراگیر با حضور کیخسرو رنگرز مدرس زبان اشاره در سالن کنفرانس سرو کانون استان برگزار شد.

کیخسرو رنگرز ضمن معرفی زبان اشاره و شاخصه‌های آن از زبان اشاره به‌عنوان زبانی بین‌المللی یادکرد و آن را راه ارتباطی ناشنوایان برای انتقال مفهوم دانست.

این مدرس زبان اشاره، الگوهای اشاره، ترکیب حرکات دست، بازو و حالات صورت را برای نشان دادن مضمون قصه مؤثر دانست و به مربیان مراکز فراگیر و قصه‌گویان این حوزه تأکید کرد که در زمان استفاده از زبان اشاره فقط به حرکات استانداردو سیستم قراردادی خاص منظم و پیشرفته زبانی اکتفا کرده و از حرکات ابداعی در اجرای قصه‌ها دوری کنند.

وی در ادامه شیوه استفاده از آینه به‌عنوان یکی از تمرینات متداول را آموزش داد و قصه‌گویی در حالت ایستاده را برای این طیف از مخاطبان به دلیل کنترل و تسلط  بهتر قصه‌گو، بر حرکات و علامات مناسب‌تر دانست.

در این نشست تخصصی که در قالب کارگاه 4 ساعته برای 14 نفر از مربیان مراکز فراگیر کانون استان برگزار شد، برخی از مربیان قصه‌گو به اجرای قصه به زبان اشاره پرداختند و مدرس کارگاه ضمن رفع اشکالات حرکتی و زبان اشاره آنان، در رابطه با ایرانی سازی حرکات زبان اشاره با مربیان به گفتگو پرداخت.

گفتنی است، کارگاه زبان اشاره با حضور مربیان مراکز فراگیر از ساعت 9 تا 13 صبح روز چهارشنبه 14 شهریورماه 1397 در اداره کل کانون برگزار شد.

کیخسرو رنگرز، مدرس و گوینده اخبار ناشنوایان و دارای مدرک کارشناسی امور رسانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =