ویژه‌برنامه‌ی پایان کارگاه‌های تابستانی در مراکز کانون استان اردبیل

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ویژه‌برنامه‌ی پایان کارگاه‌های تابستانی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، ویژه‌برنامه‌ی پایان کارگاه‌های تابستانه با حضور بیش از۲۰۰ نفر از اعضا و اولیا در سالن سینمای مرکز ۲ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

هم‌زمان با روزهای پایانی فصل تابستان، جشنی با حضور اعضای کارگاه‌های تابستانی و مشارکت فعال اعضا و مربیان در سالن سینمای مرکز شماره ۲ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

ابتدای برنامه معصومه رحیم زاده مربی فرهنگی مرکز به‌عنوان مجری برنامه، ضمن خوش‌آمد گویی به‌تمامی اعضا، اولیاء و مربیان از زهرا علیزاده عضو کتاب‌خوان دعوت کرد تا آیاتی از قرآن مجید را برای دوستان و مربیان تلاوت کند.

در ادامه برنامه پس از پخش سرود ملی، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز اهداف کارگاه‌های تابستانی را برای مخاطبان تشریح کرده و به آمار اعضای شرکت‌کننده در کارگاه‌ها اشاره نمود.

مستعلی زاده خاطرنشان کرد: همه‌ساله به تعداد اعضای شرکت‌کننده در کارگاه‌ها افزوده می‌شود و تعدادی از اعضا نیز به‌صورت مستمر در کارگاه‌ها جهت  تکمیل آموزش‌های قبلی شرکت می‌کنند.

گفتنی است، تک‌نوازی تار توسط دانیال ایمانی و قرائت متن ادبی توسط سونار نصیرنژاد از اعضای ثابت مرکز از ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود. همچنین آیلا نجف اوغلی با قصه بی‌بی بلقیس و هلن صحرا نبرد ضمن شعرخوانی و اجرای موسیقی با فلوت، در این برنامه مشارکت کردند.

پخش پویانمایی "عروسیه عروسی و بارون میاد جرجر" و سرود رضوی از دیگر برنامه‌های اجراشده در این روز بود.

مربیان کانون پرورش فکری کانون شهرستان نمین با پایان یافتن فعالیت‌های تابستانی مرکز، نمایشگاهی از آثار اعضا را در سالن مطالعه‌ی مرکز برپا و جشنی را با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان مرکز و والدین آن‌ها برگزار کردند.

در ابتدای برنامه، زهرا فرج زاده مربی مسئول مرکز، ضمن تقدیر از حضور پرشور اعضا در کارگاه‌های تابستانی، در مورد عملکرد مربیان و انجام به‌موقع و هدفمند فعالیت‌ها سخنرانی کرد و از اعضا خواست تا در طول سال تحصیلی نیز از کانون و فعالیت‌های آن استقبال نمایند.

در ادامه، اعضا و والدین آن‌ها از نمایشگاه آثار بازدید کردند و در برنامه‌هایی که در همین راستا مربیان تدارک دیده بودند، شرکت کردند. اجرای مسابقه با توپ، قصه‌گویی، اهدای جایزه و گواهی پایان دوره و همچنین پذیرایی ازجمله برنامه‌هایی بود که اجرا شد. 

                                                                                                                              

مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال نیز جشن پایان کارگاه‌های تابستانه‌ی خود را با عنوان «خداحافظ تا تابستان بعدی» برپا کرد. در این مراسم که جمعی از کودکان، نوجوانان و والدین حضور داشتند، برنامه‌های مختلفی اجرا شد.

ابتدای برنامه، بازدید حاضران از نمایشگاه آثار نقاشی، سفال‌گری، کاردستی و عروسک‌سازی اعضا بود که در ادامه مربی مسئول مرکز ضمن خیرمقدم گویی، در خصوص کارگاه‌های تابستانه گزارشی ارائه کرد.

همچنین، ۵ تن از اعضای نوجوان مرکز نمایش‌های خود که در قالب استنداپ بود، اجرا و مسابقه‌هایی در قالب سؤالات چندثانیه‌ای برگزار کردند. مراسم با اهدای جوایزی به برندگان مسابقه و استندآپ، پذیرایی و اهدای گواهی‌های اعضای کارگاه‌ها به پایان رسید.

در برنامه‌ای دیگر، جشن پایان تابستان با حضور اعضای کارگاه‌ها در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که روز پنجشنبه مورخه ۱۳۹۷/۶/۱۵ با حضور بیش از۷۰ نفر از اعضا و اولیا برگزار شد، مهدی جاوید سرپرست مرکز ضمن خوش آمدگویی، گزارشی اروند برگزاری کارگاه‌های تابستانی ارائه کرد.

 وی همچنین با تأکید بر ادامه فعالیت‌های کانون در طول سال از اعضا جهت شرکت و حضور در برنامه‌های مختلف مرکز دعوت به عمل آورد. در ادامه برنامه، رامین گذرانی داستان "آش سنگ" را برای حاضران قصه‌گویی کرده و نمایش عروسکی"آدم کوچولوی گرسنه" توسط گروه نمایش مرکز اجرا شد.

برگزاری مسابقه‌های مهیج، شعرخوانی و اهدای گواهینامه پایان دوره برای اعضا از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود. شایان‌ذکر است، شرکت‌کنندگان در مراسم ضمن پذیرایی از نمایشگاه آثار اعضا در طول فعالیت‌های تابستانی بازدید به عمل آوردند.

ویژه‌برنامه فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد در فضای باز و در کنار رودخانه قره‌سو برگزار شد.

این اقدام که با استقبال اعضای شرکت‌کننده در کارگاه‌ها روبرو شد، به‌منظور ترویج فعالیت‌های گروهی، ماندگار ساختن خاطره کارگاه‌های تابستانی در اذهان اعضا، لذت بردن از طبیعت و ایجاد شورونشاط در فعالیت‌های کانون طراحی و اجرا شد.

مربی مسئول مرکز کریم اصلانزاده در سخنانی از تمامی اعضای که در سه‌ماهه تابستان همکاری لازم را با مربیان مرکز در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، سفال و قرآن  داشتند تقدیر و تشکر کرد.

 وی هدف از برگزاری کارگاه‌ها را ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت، شناسایی استعدادهای اعضا عنوان کرد. در ادامه، اجرای نقاشی با موضوع محیط‌زیست، معرفی کتاب، ساخت کاردستی، اجرای بازی‌های محلی و پخت آش دوغ از دیگر برنامه‌های بود که اعضای کانون یک روزبه یادماندنی را تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =