جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در کانون سمنان برگزار شد

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با هفته‌ی احیای امر به معروف در اداره‌کل کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در جلسه شورای امر به معروف این استان که با حضور اعضای شورا برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(علیه‌السلام) بر لزوم اهمیت و نقش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: معروفات، بهترین راه برای احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است و تذکر لسانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی و مورد تأیید مقام معظم رهبری، علما و عرفا بوده است.

جمال در ادامه با اشاره به پرهیز از مصادیق منکر مانند تهمت، غیبت، افترا، دروغ‌گویی و سوءظن افزود: توجه به فریضه‌ی الهی امر به معروف و نهی از منکر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان به‌عنوان نهاد فرهنگیِ متربی با الگوسازی مناسب در تشویق کودکان و نوجوانان به رعایت حجاب و عفاف و رفتارهای اجتماعی آنها نقش به سزایی دارد.

مدیرکل کانون استان سمنان با بیان این‌که مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در مراکز فرهنگی و هنری باید نهادینه شود و خوب بودن و در پی معروف گشتن کار بسیار سخت و دشواری است از اعضای شورا خواست تا با تشویق مربیان به اجرای فعالیت‌های خلاقانه در فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند. 

جمال در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل منظم جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری دوره‌ی آموزش امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نشست‌های اعتقادی و معنوی ویژه کارکنان، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کارکنان و اعضای نوجوان را از برنامه‌های مؤثر و مناسب برای ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کانون پرورش فکری برشمرد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش با بیان این‌که برخورد شایسته با ارباب رجوع و حفظ بیت‌المال، نمونه کامل و جامع امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف جامعه است همه را در قبال نگهداری آن موظف و مسئول دانست و از اعضا خواست تا برای اصلاح رفتار کارکنان، مربیان و مدرسان کانون پرورش فکری و کانون زبان که شئونات اسلامی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند با اجرای طرح تذکر لسانی مطابق شیوه‌نامه ارسالی از ستاد احیاء، اقدام کنند.

سکینه نجاریانی دبیر شورای امر به معروف کانون استان سمنان نیز ضمن بیان وظایف اعضای شورا، شناسایی و معرفی یاوران و یادآوران امر به معروف، نصب تابلو حاوی پیام‌های مرتبط با موضوع امر به معروف، همفکری و تلاش برای تحقق برنامه‌های مصوب شورا را خواستار شد.

در ادامه جلسه، سایر اعضا به بیان نظرها و پیشنهادهای خود درخصوص راهکارهای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

گفتنی است؛ برگزاری گردهمایی آموزشی-تخصصی ویژه کارکنان در قالب نشست خانواده مطهر، صدور کارت برای یاوران معروف، شناسایی و معرفی کارکنان قانون‌گرا و حافظان بیت‌المال برخی از مصوبات این جلسه عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =