«شهیدان کربلا» موضوع ویژه برنامه‌های این روزها در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان(بخش دوم)

اعضا و مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با برگزاری ویژه برنامه‌های گوناگون مشعل فرهنگ عاشورایی را در مراکز فرهنگی هنری روشن نگه می‌دارند

به گزار ش روابط عمومی کانون سیستان و بلوچستان، مراکز فرهنگی هنری استان در حال برگزاری ویژه برنامه‌های عاشورایی هستند.

هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگورای امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، که حرکتی ماندگار را در تاریخ شکل داد و فرهنگ عاشورا را بنیان نهاد، اعضا و مربیان در مراکز فرهنگی هنری نیز همگام با دیگر انسان‌های آزاده در سراسر جهان، این روزها با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بخشی از قیام بزرگ عاشورا را مرور کردند.

مراکز فرهنگی هنری بُنجار و میرجاوه از جمله مراکزی بودند که همراه با دیگر مراکز کانون در استان برنامه‌هایی با موضوع قیام امام حسین(ع) برگزار کردند.

در مرکز بُنجار مربیان، اعضا و تعدادی از مسئولان حضور داشتند که در ابتدا امام جمعه‌ی این شهر در سخنانی کوتاه شهادت ‌امام حسین(ع) و یاران ایشان را تسلیت گفت و در خصوص امر به معروف و نهی از منکر برای کودکان و نوجوانان صحبت کرد.

حجت‌الاسلام محمود پارسا در پایان سخنان خود از حاضران خواست در خصوص قیام امام حسین(ع) مطالعه کنند و برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام تلاش کنند.

قصه گویی، مداحی و شعرخوانی توسط اعضای کانون از دیگر برنامه‌هایی بود که در حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا شد.

اعضای مرکز میرجاوه نیز پیش از حضور در کارگاه کاردستی، با انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) آشنا شدند و در کارگاه کاردستی آثاری مرتبط با واقعه‌ی عاشورا خلق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =