دنیای زیبا و شاد آینده را، کودکان شاد امروز می‌سازند

مدیر کل کانون هرمزگان هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک گفت: دنیای زیبا و شاد آینده را کودکان شاد امروز می‌سازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان ازآغاز هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون‌های هرمزگان خبر داد.

سلیمانی شادی در کودکان را مهم‌ترین نیازآن‌ها دانست و گفت:شادی کودکان یعنی شادی نسل‌های آینده ، و پرورش نسلی پر انرژی وآماده سازی آن‌ها برای رسیده به موفقیت می باشد.


ناهید سلمیانی احمدی، شادی در کودکان را مهم‌ترین نیاز آن‌ها دانست و گفت: کودکان هم‌چون بزرگسالان حقوقی دارند که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و هفته ملی کودک بهانه ‌ای برای احقاق حق کودکان است.
دبیرهفته ملی کودک در استان هرمزگان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان با تعداد 30 ویژه برنامه و پیش ‌بینی بیش از 500 فعالیت فرهنگی هنری و ادبی در این هفته تلاش می کند فرصتی شاد توام با آموزش و آگاهی به کودکان و خانواده ها را رقم بزند.


سلیمانی در این رابطه به بازدید استاندار از مرکز تخصصی علوم بندرعباس، برگزاری جشن روز جهانی کودک در پارک غدیر از سوی سازمان ورزشی فرهنگی شهرداری، تجهیز کتابخانه مدرسه شهدای کمربندی و کانون اصلاح و تربیت، برگزاری کارگاه تلفیقی ادبی بازی و واژه ها، کارگاه های نقاشی متحرک در مرکزها اشاره کرد.


وی ادامه داد: بازدید ویژه کودکان ونوجوانان اعضای هنری از اماکن تاریخی و خلق اثر، جذب عضو مکاتبه ای در روستا های ایسین و سرخون، برگزاری برنامه در پارک ساحلی با محوریت بازی های محلی و دیدار با چهره های ورزشی، اجرای برنامه های فرهنگی و ادبی در خانه ایتام و تشکیل انجمن ادبی با رویکرد حافظ شناسی و تقدیر از اعضای برتر کتابخوان مرکز از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در هرمزگان است.


این مسوول ابزار داشت: برگزاری مسابقه عکاسی دنیای کودکانه، نقد و بررسی کتاب توسط کودکان ونوجوانان با نویسنده برجسته کشوری از طریق ویدئو کنفرانس، نشست مشاوره ای سلامت جسم ویژه والدین درکانون شماره 4 بندرعباس، دیدار با کودکان بیمار سرطانی و بیماری های خاص و اهدا هدایای فرهنگی، بازدید کودکان از آتش نشانی و خلق اثر بخش دیگری از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان است.


سلیمانی در خصوص ویژه برنامه کارگروه های هفته ملی کودک توسط نهادها و دستگاه های دولتی نیز گفت: حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل میرث فرهنگی در مدرسه ها، اجرای مسابقه عکاسی کودک و محیط زیست و تقدیر از برگزیدگان، پخش فیلم و انیمیشن های محیط زیستی، آموزش محیط زیستی و بازدید از موزه تاریخی طبیعی برای کودکان و نوجوانان اصلاح تربیت از جمله این برنامه هاست.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی ساخت عروسک دخت لوک توسط میراث فرهنگی و گردشگری، پرنده بینی در ساحل، کودک و تالاب در بندرخمیر، بازدید از تالاب بین المللی خور خوران نیز بخشی دیگر از برنامه های هفته ملی کودک توسط نهادها و دستگاه ها برگزار می شود. 

ویژه برنامه هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهرسال 1397 درمراکز فرهنگی هنری کانون استان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =