حمایت ویژه استانداری از ایده‌های نو درکانون

استاندار هرمزگان در بازدید از از مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس اعلام کرد به شکل ویژه از فعالیت‌ها و ایده‌های تازه در این مجموعه حمایت خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  هرمزگان، فریدون همتی در این بازدید که هم‌زمان با هفته ملی کودک انجام گرفت گفت: کارهای بسیار زیبا و تخصصی در این مرکز صورت گرفته است که موجب مهارت‌آموزی و یادگیری علوم مختلف به کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی افزود: طرح راه‌اندازی پارک علمی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در هرمزگان نیز ایده‌ی بسیار خوبی است که برای اجرای آن حمایت لازم را خواهیم داشت.

همتی در ادامه اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرنوشت آینده جامعه را رقم می‌زنند و بنابراین حضور و فعالیت آن‌ها در چنین مراکزی موجب می‌شود که در خصوص موضوع‌های مختلف تفکر کنند که در زندگی آنها بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه یادآور شد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موجب تربیت افراد محقق و آشنا با مهارت‌های مختلف می‌شود و جامعه ما از انسان‌هایی فعال به لحاظ فکری برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایده های بسیار خوبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان اجرایی شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های این مجموعه در هرمزگان را به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌دهیم چون این فعالیت‌ها در نسل جدید تاثیرهای مثبت بسیاری خواهد داشت.

در بخش دیگر بازدید تعدادی از اعضای کانون به نمایندگی از دیگر کودکان درخواست‌های خود را از استاندار بیان داشتند.

 برا اساس این گزارش آیدا احمدی عضو روشندل مرکز فراگیر بندرعباس خطاب به استاندار گفت: دلم یک چیز تازه می‌خواهد. دوست داشتم ما هم مثل بچه‌های دیگر مرکز بازی مخصوص به خودمان را داشته باشیم و شادی و نشاط را مثل همه‌ی بچه‌ها تجربه کنیم. کودکان ناشنوا، بیش فعال، اوتیسم و کودکان با معلولیت جسمی و حرکتی هم کودک هستند و شادی را دوست دارند.

آیدا افزود: راه‌اندازی مرکز دائمی فروش دست‌آوردهای کودکان با نیازهای ویژه می‌تواند قلب ما را سرشار از شادی کند و برای آینده‌ای که باید بسازیم سهمی داشته باشیم.

هم‌چنین متینه سادات جلیلی نیز درخواست کرد تریلی سیار نمایش برای کودکان استان فراهم شود و افزود: تریلی سیار نمایش هم به همه جا سفر کند و پیام‌آور آرامش و شادی کودکان شود.

متینه افزود: دلمان دریاست اما هیچ ماهی در آن شنا نمی‌کند. ما در استانی با همسایگی دریا زندگی می‌کنیم و کودکان این استان تفریح‌های دریایی متناسب با این اقلیم را ندارند که این سهم ما از زیبایی‌های طبیعی استان‌مان را نادیده گرفته است. بازی و نشاط حق کودکان است و چه بهتر که این مهم با طبیعت زیبای ما هم‌سو باشد.

در پایان ستاره مدنی عضو انجمن‌ شعر بندرعباس، ضمن اشاره به مرکز تخصصی علوم بندرعباس گفت: ما در جنوبی‌ترین استان ایران پهناور مرکز تخصصی علوم را داریم و به آن می بالیم استاندار محترم اما این مرکز نوپا هنوز لایه‌های کشف نشده‌ای دارد که محتاج یاری شماست تا سایر بخش‌هایش را برای فرزندان هرمزگان به ظهور برساند و راه‌اندازی کند تا کامل و بالغ شود.

ستاره از استاندار خواست مرکز تخصصی به شیوه‌ی سیار به همه‌ی کودکان روستا و کم برخوردار هم برسد آن وقت است که لبخند واقعی کودکان در سراسر استان عزیزم وسعت پیدا می کند و یک‌پارچه می‌شود.

ایجاد مرکز پژوهشی و تحقیقی بر پایه علم از دیگر درخواست‌های این نوجوان در دیدار استاندار هرمزگان به مرکز تخصصی علوم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =