مربیان کانون، مسوولیت اجتماعی را می‌شناسند

غلامرضا کاظمی‌دینان ضمن قدردانی از برگزاری هفته ملی کودک، از مربیان کانون پرورش فکری به دلیل شناخت و انجام مسوولیت‌های اجتماعی تقدیر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رییس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی ضمن دیدار با فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون گفت: «ضمن تشکر از برگزاری برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، ضروری می‌دانم از شیوه‌ی برخورد مربیان کانون با کودکان تقدیر کنم. قطعا می‌دانیم که برای برخی از افراد انجام مسوولیت‌های کاری صرفا بعد اقتصادی دارد، اما آن‌طور که در این برنامه دیدم مربیان کانون با احترام و عشق پذیرای مخاطبان‌اند و برای آن‌ها آموزش مهارت‌ها در اولویت است.»

این استاد دانشگاه ادامه داد: «بسیار خرسندم که کانون برای تربیت انسان‌های واقعی تلاش می‌کند. انسان‌های واقعی که به انسانیت احترام می‌گذارند و مسوولیت اجتماعی را درک می‌کنند.»

عضو انجمن روابط عمومی ایران، به پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی اشاره داشت: «هر انسانی متولد می‌شود، دو مسئولیت دارد. نخست مسوولیت او در برابر خویش و دیگری مسئولیتش در برابر اجتماع. ما باید به مسئولیت اجتماعی و اخلاق اجتماعی متعهد باشیم. تصور می‌کنم این مسئولیت بزرگ که بر عهده‌ی اشخاص و نهادهاست خدمت‌گزاری به کودکان و آموزش درست به آن‌هاست.»

کاظمی‌دینان آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان را یک ضرورت خواند: «کودکان بسیار بسیار ارزشمندند. پدرها و مادرها، مربیان، معلمان و... وظیفه‌ی سنگینی بر دوش دارند. اگر کشور یا جامعه‌ای خواستار ترسیم آینده‌ی خوبی است باید بداند این سرمایه‌گذاری در ساخت و سازهای شهری خلاصه نمی‌شود. تربیت کودکان نیازمند تدوین و تامین بودجه است.»

وی ادامه داد: «جامعه‌ی ما نیازمند افرادی با اعتماد به نفس، با انگیزه، با شخصیت و با اخلاق حرفه‌ای است. در جوامع پیشرفته کودکان از همان ابتدا در معرض آموزش‌های اجتماعی‌اند و نخستین آموزگار آن‌ها والدین‌اند. والدینی که خود آموزش‌های درست را دریافت کرده‌اند. آن‌ها به کودکان می‌آموزند چه‌طور به قانون احترام بگذارند. وقتی بچه با والدینش در خیابان همراه است علایم راهنمایی را یاد می‌گیرد. در مدارس به کودک می‌آموزند چه‌طور دوچرخه سواری کند و در این مسیر به چه نکته‌هایی توجه کند. چه‌طور به عابران و قوانین احترام بگذارد. در واقع در این جوامع سرمایه‌گذاری‌ها منطقی و حرفه‌ای است. در حالی‌که در ایران ازدواج بدون آموزش و فرزندآوری به جای فرزندپروری در اولویت قرار گرفته است.»

این مشاور و مدرس دانشگاه بخشی از سخنان خود را به موضوع علم ارتباطات اختصاص داد. وی یکی از دلایل عدم موفقیت روابط عمومی‌ها را عدم داشتن این مهارت خواند و عنوان کرد: «در جامعه‌ی امروزی که دیدارهای خانوادگی و هم‌نشینی‌ها کمتر شده است، بی‌تردید تعامل‌ها کمترند. همان‌طور که گفته شد آموزش مهارت‌های اجتماعی نیز در اولویت قرار نگرفته است. بنابراین ما با جامعه‌ای روبروییم که اصول ارتباط و ارتباطات را نمی‌دانند. آموزش این مهارت مختص کسانی که رشته‌ی روابط عمومی را به عنوان شغل انتخاب می‌کنند نیست، ضروری است برای جوانی که در کودکی آموزش کافی را دریافت نکرده است، چند واحد دانشگاهی با این موضوع تعریف شود.»

گفتنی است کاظمی‌دینان در ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک، علاوه بر دیدار با مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از غرفه‌های متعدد این نمایشگاه دیدن کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =