کد خبر: 282856
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
بازدید 713
استقبال از نمایش صحنه‌ای اعضای کانون سرخه در فرهنگسرای باران

اجرای نمایش صحنه‌ای اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه در فرهنگسرای باران با استقبال کودکان و نوجوانان و والدین روبرو شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه از اجرای نمایش صحنه‌ای اعضای پسر این مرکز با عنوان «عاقبت تنبلی» در فرهنگسرای باران خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان به همراه والدین و مسئولان شهرستانی از این نمایش استقبال کردند.

حمزه در ادامه افزود: این نمایش حاصل تلاش هشت عضو پسر کودک و نوجوان کارگاه نمایش عروسکی است که متن آن در تابستان، بازنویسی و دکور، ماسک و ابزار نمایش توسط خود اعضای گروه، طراحی و آماده شد.

وی اظهار داشت: نمایش صحنه‌ای «عاقبت تنبلی» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و از سوی فرمانداری شهرستان سرخه از اعضای این گروه هنری، قدردانی شد.

حمزه در پایان یادآور شد: «عاقبت تنبلی»، داستان پسری است که بدون آگاهی از آینده‌اش، نزد پدر می‌رود و با اصرار از او می‌خواهد که دیگر درس نخواند. پدر از پسر ناراحت می‌شود و بعد از این‌که نمی‌تواند پسرش را منصرف کند، او را به کارگاه نجاری می‌فرستد. اوستای نجار از پسر می‌خواهد تا با متر، چوبی را اندازه بگیرد؛ اما چون پسر سواد ندارد و نمی‌تواند آن را اندازه بگیرد پا به فرار می‌گذارد. پدر به ناچار پسرش را به کارگاه نقاشی می‌برد. اوستای نقاش آنچه که نیاز دارد روی کاغذی می‌نویسد و به پسر می‌دهد تا تهیه کند؛ اما این‌بار هم پسر به ‌خاطر بی‌سوادی‌اش به خانه فرار می‌کند و با اصرار پدر در کارگاه‌های کفاشی، بنایی و... نیز مشغول و متوجه می‌شود که هر شغلی نیاز به سواد دارد و در پایان داستان تصمیم می‌گیرد به مدرسه برگردد و درس بخواند.

گفتنی است؛ این نمایش روز ۱۳ آبان همزمان با روز دانش‌آموز در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه اجرا می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =