فرهنگ‌سازی نیازمند اراده و برنامه‌ریزی ملی است

جامعه سالم درگرو تربیت انسان‌های سالم است و برای نیل به این هدف نیازمند اراده و برنامه‌ریزی در سطح ملی و حمایت افزون‌تراز دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم .

به گزارش روابط عمومی اداره  کل کانون استان گیلان،  میرشمس مومنی‌زاده این سخنان را در نشست با مدیرکل، مسوولان ستادی و هم‌چنین مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رشت اظهارداشت و با تاکید براین مساله که حوزه‌ی فرهنگ مهم‌ترین دغدغه‌ی امروز کشور است، برضرورت حمایت همه‌جانبه از دستگاه‌های فرهنگی تاکیدکرد.

فرماندار شهرستان رشت درهمین زمینه به نیازهای جامعه اشاره و با تبیین این مساله که بسیاری از معضلات ریشه‌ در فرهنگ دارد، تصریح‌کرد: چنان‌چه خانواده را به عنوان نقطه‌ی آغاز تربیت‌پذیری درنظربگیریم، به یقین کانون پرورش فکری درکنار آموزش و پرورش مهم‌ترین نقش را در تربیت افراد سالم و به تبع آن، ساختن جامعه‌ای سالم برعهده‌خواهدداشت.

وی هم‌چنین، نقش و اهمیت تربیت نسل کودک و نوجوانان را یادآورشد و با تشبیه شخصیت کودکان به کاغذ سفیدی که قابلیت نقش‌پذیری مناسبی دارد، گفت: اگر به شکلی موثر به مسایل آموزشی، تربیتی و فرهنگی کودکان بپردازیم، جامعه‌ی سالم‌تری خواهیم داشت.

مومنی‌زاده درادامه سخنان خود تفاوت‌های نسل دیروز و امروز را یادآورشد و با مهم‌توصیف‌کردن‌ به‌روزرسانی آگاهی‌ها، امکانات و هم‌چنین ایجاد جذابیت‌های لازم برای مخاطبان افزود: دراین مسیر نیازمند هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود هستیم و از همراهی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال می‌کنیم.

قدردانی از تلاش‌های کارکنان کانون، بخش‌پایانی سخنان فرماندارشهرستان رشت بود و وی با ارزش‌مند ارزیابی‌کردن فعالیت‌های همکاران این مجموعه گفت: شما افزون بر انجام رسالت‌های اداری، در جهت نیل به اهداف انسانی، اخلاقی و انقلابی خود گام برداشته و نقشی  تاثیرگذار در فردای جامعه ایفامی‌کنید.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز طی این نشست از اولویت‌های این دستگاه فرهنگی سخن‌گفت و گزارشی از فعالیت‌های مراکز ثابت، و هم‌چنین کتاب‌خانه‌ی  پستی و سیارشهری کانون شهرستان رشت ارایه‌داد.

اسفندیار ضیائی درادامه با یادآورشدن پیشینه و اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: گسترش عدالت اجتماعی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان، از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که از سوی کارکنان این مجموعه دنبال‌می‌شود.

ضیائی درهمین زمینه به افزایش فضاهای فرهنگی درشهرستان و هم‌چنین مراحل پایانی تکمیل مجتمع فرهنگی هنری بخش خمام اشاره و با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های پستی و سیارشهری در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان روستایی و مناطق کم‌برخوردارگفت: دراین مسیر برنامه‌های‌ریزی هدف‌مندی صورت‌گرفته و اجرای طرح پویش فصل‌گرم کتاب و تلاش برای ایجاد مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت، ازجمله‌ی این برنامه‌هاست.

او هم‌چنین به خواسته‌های نسل حاضر پرداخت و افزود: ورود به حوزه‌ی فضاهای مجازی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای حضور امن مخاطبان در این فضاها نیز دردستورکار تصمیم‌گیرندگان کانون قراردارد.

وی درهمین زمینه به همراهی کانون پرورش فکری و پارک علم و فن‌آوری استان برای حمایت از کودکان و نوجوانان خلاق و درعین حال ایجاد فضاهای مناسب برای آشنایی آینده‌سازان با فن‌آوری‌های روز اشاره و از راه‌اندازی سایت سرگرمی‌های سازنده کانون رشت در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

فعالیت نخستین مرکز تخصصی تولید تئاتر کودک و نوجوان در رشت، ازدیگر مواردی بود که این مدیر فرهنگی به آن اشاره داشت و ضیائی با توضیح این مساله که کشف و پرورش استعدادهای هنری مخاطبان و درعین حال تولید آثار سازنده از اهداف این مرکز است، بر ضرورت افزایش گستره‌ی این فعالیت‌ها تاکیدکرد.

قدردانی از نگاه همراه فرماندار رشت با برنامه‌های کانون و دعوت از نماینده‌ی عالی دولت درشهرستان برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری، دیگربخش سخنان ضیائی بود و وی درپایان همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان را برای گسترش فعالیت‌های کانون پرورش فکری خواستارشد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها و بیان خواسته‌ها از سوی مسوولان مراکز  شش گانه کانون رشت، بخش‌پایانی این نشست در محل فرمانداری بود و برهمین اساس مقررشد برنامه‌ریزی لازم برای بازدید فرماندار از مراکز فرهنگی هنری شهرستان فراهم‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =