نواختن زنگ جهاد فکری و عملی در کانون سمنان

زنگ جهاد فکری و عملی به مناسبت روز دانش‌آموز همزمان با برگزاری گفتمان بصیرتی «پیام‌آوران ایثار» در کانون پرورش فکری سمنان نواخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، به مناسبت ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار، گفتمان بصیرتی «پیام‌آوران ایثار» با دعوت از خانواده شهید مدافع حرم عباس دانشگر و حضور مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان، جمعی از کارکنان ستادی، مربیان و اعضای کارگاه نقاشی کانون و ۴۰ دانش‌آموز پسر دبیرستان دوره اول شاهد در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

مؤمن دانشگر پدر شهید، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان و قدردانی از مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری، سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را برگ زرینی از دفتر تاریخ انقلاب برشمرد.

دانشگر در ادامه با اشاره به برخی خصوصیات بارز رفتاری فرزند شهیدش به بیان خاطراتی از زندگی وی پرداخت و از دانش‌آموزان خواست تا برای مؤفقیت و پیشرفت در مسیر آینده، پنج موضوع اساسی مبنی بر تلاش و پشتکار، توفیق، خواندن نماز اول وقت، انتخاب یک شهید به عنوان دوست و داشتن برنامه‌ریزی و هدف را همیشه در زندگی خود مدنظر قرار دهند.

جهاد فکری و عملی؛ زمینه‌ساز گشودن گره‌های اقتصادی

مهدی جمال مدیرکل کانون استان سمنان نیز ضمن قدردانی از خانواده شهید مدافع حرم با بیان این‌که امروز، یاد شهید دانشگر زنده است، هدف از برگزاری این نشست را ترویج فرهنگ جهاد فکری و جهاد عملی و هم‌چنین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز با رویکرد تبیین هویت ایرانی‌اسلامی، نمایش وحدت، احساس قدرت و عزم راسخ نوجوانان و جوانان ایران اسلامی، بیان عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و اراده شکست‌ناپذیر ملت ایران، مهارت‌آموزی و کارآفرینی دانست.

جمال، نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری در این روز را با اهتمام به موضوع جهاد فکری و عملی، زمینه‌سازی گشودن گره‌های اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره)، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به امانت، دست ما سپرده و برای این‌که قدر این نظام را بدانیم باید انقلاب خود را که انقلاب فرهنگی است، حفظ کنیم.

وی با بیان این‌که دشمن قصد دارد با توسل به جنگ نرم، با تهاجم فرهنگی و آسیب‌رساندن به فکر و سلامت جسم و روح در کودکان و نوجوانان ملت ما نفوذ کند، بر شکل‌گیری فرهنگ با احترام به شهیدان به عنوان الگوهای برتر کشور، تأکید و خاطرنشان کرد: همه‌ی ما رفاه و آسایش زندگی امروز خود را مدیون خون شهیدان هستیم و در برابر جانفشانی و رشادت آنها مسئولیم.

جمال از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این نشست خواست تا علاوه بر عضویت در تمامی کارگاه‌های کانون پرورش فکری به‌صورت رایگان برحسب علاقه و تمایل خود شرکت کنند.

گفتنی است؛ در پایان، زنگ جهاد فکری و عملی توسط پدر شهید مدافع حرم نواخته و از خانواده شهید با اهدای لوح سپاس و از دانش‌آموزان با اهدای کتاب و نوشت‌افزار ایرانی‌اسلامی تجلیل شد و تلاوت قرآن، قرائت متن بیانیه روز دانش‌آموز و سرودخوانی اعضای نوجوان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =