تجلیل مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از خانواده شهدا

سومین همایش «مجاهدان در غربت» با تجلیل از مؤثرین، حماسه‌آفرینان و مجاهدان، شامگاه چهارشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۳۹۷ در تالار همایش دانشگاه دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سومین همایش «مجاهدان در غربت» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شامگاه چهارشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با سال‌روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) با حضور بیش از ۱۲۰ شخصیت و اندیشمند از ۲۸ کشور اسلامی، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، عماد مغنیه و جمعی از خانواده‌های شهدای جبهه‌ی مقاومت، خانواده شهید حججی، شهید اقدامی، چهره‌های لشکری و کشوری در تالار همایش دانشگاه دامغان برگزار شد.

براساس این گزارش، مهدی جمال مدیرکل کانون استان سمنان از برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضای کودک و نوجوان مزین به نام محمدطاها اقدامی شهید کودک حادثه ترور اهواز در حاشیه همایش «مجاهدان در غربت» خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری در این نمایشگاه با برپایی ایستگاه قصه‌گویی، نقاشی، چاپ دستی، کاردستی و اهدای کتاب میزبان کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این همایش بود.

وی یادآور شد: این نمایشگاه علاوه بر مخاطبان کودک و نوجوان مورد استقبال والدین و مسئولان قرار گرفت و علی‌اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان، حضور مؤثر مربیان کانون پرورش فکری را با تمام توان در مناسبت‌ها و همایش‌های مختلف، شایسته‌ی تقدیر دانست و به این مجموعه‌ی فرهنگی، آفرین گفت.

جمال در ادامه به حضور پر شور علی حججی تنها یادگار شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی در ایستگاه نقاشی و چاپ دستی کانون پرورش فکری اشاره و خاطرنشان کرد: اثری که این کودک با انگشتان کوچک خود خلق کرد برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار و تثبیت شد.

مدیرکل کانون استان سمنان هم‌چنین اظهار داشت: سعدالله اقدامی پدر محمدطاها شهید کودک حادثه ترور اهواز از آثار اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری که به نام و یاد فرزند شهیدش برپا شده‌بود، بازدید و از این اقدام، قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از مدیرکل کانون استان سمنان به پاس مشارکت و همراهی در اجرای بهتر و مطلوب آیین بزرگ‌داشت «مجاهدان در غربت» قدردانی شد و جمال نیز با تقدیم لوح سپاس و هدیه از خانواده محمدطاها اقدامی شهید کودک حادثه ترور و  محسن حججی شهید سرافراز مدافع حرم تجلیل کرد.

بیان خاطرات زکیه زکزاکی دختر شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی(رهبر شیعیان نیجریه)، اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم توسط هشت خادم رضوی همراه با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی، هم‌خوانی گروه سرود آسمان آستان قدس رضوی و شعرخوانی شاعر آیینی سیدحمیدرضا برقعی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =