قصه‌گوی آذربایجان‌شرقی به مرحله‌ی ملی جشنواره قصه‌گویی راه یافت

مهدی ذکایی‌علمداری قصه‌گوی هادی‌شهری، با کسب مقام دوم در محله‌ی منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، به مرحله‌ی نهایی این جشنواره، راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان شرقی، با اعلام نتایج داوری در منطقه یک کشوری، قصه‌گوی آذربایجان شرقی ضمن کسب مقام دوم به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود، راه یافت.

براساس این گزارش، مهدی ذکایی علمداری با قصه «شیر و انسان» توانست با کسب امتیازات لازم از داوران جشنواره منطقه‌ای، به این موفقیت دست یابد.

این نخستین مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در آن 30 قصه‌گوی برتر بخش مردان و زنان بالای ۱۸ سال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل طی رقابتی دو روزه با بهره‌گیری از شیوه‌هایی هدف‌مند و خلاقانه به رقابت پرداختند.

پس از این نیز رقابت‌های چهار منطقه دیگر در سطح کشور، برگزیدگان راه‌یافته به جشنواره کشوری را در مرحله منطقه‌ای معرفی خواهد کرد.

این در حالی است که برگزیدگان بخش «کودکان و نوجوانان 14 تا 18 سال» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» با انجام رقابت‌های استانی و بدون حضور در جشنواره‌های منطقه‌ای به مرحله‌ی کشوری راه می‌یابند.

برپایه این گزارش، داوری منطقه یک جشنواره قصه‌گویی در اردبیل بر عهده علی خانجانی، حسن دولت‌آبادی و مجید قناد بود و این گروه داوری در بیانیه پایانی خود، ضمن ارج نهادن بر همت والای تمامی قصه‌گویان و با تاکید بر رشد کیفی ارایه شده در مقایسه با جشنواره‌های پیشین، پنج قصه‌گوی برگزیده‌ی این رقابت‌ها را جهت شرکت در بخش پایانی این رقابت‌ها معرفی‌کردند.

درهمین حال، هیات داوران به منظور تشویق شرکت کنندگان و با توجه به رقابت نزدیک قصه‌گویان، شش قصه‌گوی این جشنواره را نیز شایسته تقدیر دانست که فاطمه محمودی مربی کانون میانه نیز در بین این جمع قرار دارد.

 این جشنواره بیستم آبان‌ماه با حضور مسوولان استانی و شهری در سالن سینما تربیت کانون اردبیل برگزار شد.

گفتنی است قصه‌گویان مرحله‌ی منطقه‌ای، قبلاً در مراحل شهرستان و استانی شرکت و امتیازات لازم جهت شرکت در این مرحله را کسب کرده‌بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =