نظام‌ نوآوری صنعت اسباب‌بازی نیازمند  نگاشت نهادی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نظام ملی نوآوری، در حوزه صنعت اسباب‌بازی نیاز به نگاشت نهادی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری جشنواره اسباب‌بازی را فرصتی برای مواجهه و تعامل ارکان صنعت اسباب‌بازی خواند و گفت: «از آن‌جا که این نظام به نگاشت نهادی نیازمند است، نوآوری این صنعت فرصتی است تا با حضور ارکان و اجزا و بازیگران آن و تعیین نقش‌های آن‌ها، قدم‌های مثبتی برداشته شود.»

مفهوم نگاشت نهادی به معنای طراحی نقشه‌ای برای حرکت بازی‌گران اصلی و تعامل‌های آن‌ها با یکدیگر است که بر اساس آن می‌توان نقص‌های موجود در اجزاء و روابط میان عناصر نظام را شناسایی و تحلیل و برای اصلاح آن برنامه‌ریزی کرد.

براساس این گزارش رییس هیات مدیره کانون در آیین گشایش چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، «ایجاد رشته‌ی دانشگاهی در حوزه‌ی اسباب‌بازی»، «برداشتن موانع مالیاتی» و «حمایت بیشتر از کالای ایرانی» را دست‌آوردهایی خواند که این جشنواره می‌تواند دنبال کند.

این مدرس دانشگاه ضمن دعوت از نمایندگان مجلس، وزرا، سیاست‌گذاران صنعت و مسئولان فرهنگی، حضور آن‌ها را در این رویداد ضروری خواند.

نظری با اعلام حضور بیش از ۸۶ تولیدکننده در این جشنواره گفت: تغییر اصلی این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته، ارائه‌ی محصول در دو بخش نمایشگاهی و فروش است. با ارائه‌ی بیش از ۱۳۰۰ محصول، بر ملی بودن این کالاها تاکید شده است.»

این مقام مسوول از عموم مردم، خانواده‌ها، مربیان، روانشناسان و متخصصان اسباب‌بازی دعوت کرد تا همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ از این رویداد بزرگ فرهنگی دیدن کنند.

گفتنی است این جشنواره تا ۳۰ آبان 1397 پذیرای علاقه‌مندان در دوبخش تخصصی و ترویجی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =