مدیرکل کانون استان اردبیل با مسوولان شهرستان خلخال دیدار کرد

مدیرکل کانون استان اردبیل در دیدارهای جداگانه با امام‌جمعه، فرماندار و شهردار شهرستان خلخال، به تبیین رسالت و اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت نسل خلاق پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این دیدارها با تبیین رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت نسل خلاق و دارای مهارت‌های ارزنده در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، به معرفی خدمات کانون پرداخت و از کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان محوری‌ترین فعالیت نام برد.

او با اشاره به ظرفیت‌های برجسته تاریخ و فرهنگ شهرستان خلخال در  پرورش دانشمندان، علما و اساتید و نخبه‌های خلاق، خاطرنشان کرد: تاریخ فرهنگی درخشان منطقه که توسط نیروهای انسانی برجسته رقم خورده، در کنار قوه‌ی خلاقانه و تلاش‌ها، بر اساس استفاده از سیستم‌های آموزش‌وپرورش کتاب محور اتفاق افتاده است.

مدیرکل استان اردبیل تصریح کرد: اگر رمز ماندگاری تاریخ و فرهنگ منطقه را مطالعه کرده باشیم، رجال و شخصیت‌هایی مانا بوده‌اند که آثار برجسته و شاخصی از آن‌ها برجای‌مانده است.

احدزاده در ادامه ضمن حضور در مراسمی که به همت کانون خلخال به مناسبت هفته کتاب برگزارشده بود، گفت: حضور مسوولان شهرستانی در این مراسم به همراه کودکان و نوجوانان به‌عنوان جامعه هدف، می‌تواند کانون را در بازمعرفی به جامعه یاری نماید.

این مسوول فرهنگی استان تأکید کرد: باید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرجع اصحاب هنر، اندیشه و فرهنگ شود تا با تقویت نقش الگویی در تربیت چنین نسلی، مشوق خانواده‌ها در استفاده از ظرفیت‌های ارزنده این نهاد باشد.

گفتنی است مدیرکل کانون استان، در دیدارهای جداگانه با مسوولان آموزش‌وپرورش، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مدرسه استثنایی رشد، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفتگو کرد و به‌قرار گرفتن کانون، در نقطه ثقل و محوری توسعه فرهنگی از طریق آموزش‌های سیستمی و مهارتی تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =