شغل آینده‌تان را در «سرزمین ربات‌ها» پیدا کنید

«سرزمین ربات‌ها» موسسه‌ای آموزشی با تمرکز بر بحث رباتیک است که علاوه بر محصول‌هایی در قالب ربات‌ها امکان استعدادیابی و کمک به انتخاب رشته‌ی کودکان و نوجوانان در راستای مسیر شغلی آینده‌ی آن‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المل کانون؛ «سرزمین ربات‌ها» از سال ۹۲ در زمینه‌ی آموزش رباتیک فعالیت خود را آغاز کرده است. این موسسه علاوه بر تولید محصولات در زمینه‌ی برپایی کلاس برای آمادگی شرکت در مسابقه‌ها و برپایی کارگاه‌های رباتیک پیشرفته در جهت انجام پروژه‌های خلاقانه نیز فعالیت می‌کند.

محصولات مجموعه‌ی آموزشی «سرزمین ربات‌ها» در قالب ربات‌هایی چون جغد دانا، فوتبالیست قهرمان، باب اسفنجی، آتش‌نشان فداکار و... اسباب‌بازی‌های چوبی مانند زرافه، کرگدن، اسب آبی و... برای گروه سنی چهار سال به بالا است.

محصولات ساده‌تر بیشتر برای تقویت هوش هیجانی، تمرکز و اعتماد به نفس کودکان استفاده می‌شود تا هم بتوانند مهارت‌های دست‌ورزی داشته باشند و هم با مباحث الکترونیک و مکانیک آشنا شوند.

برای گروه‌های سنی بالاتر مباحث برنامه‌نویسی نیز به این محصولات افزوده می‌شود.

در میان نمونه محصولات ربات‌ها، محصولات ساده‌تری مانند ربات‌های مسیریاب دو سنسوری یا نوریاب که در طرح‌های کودکانه و در قالب جغد یا موش‌واره ارایه شده‌اند و برای کودکان جذاب‌تر هستند، دیده می‌شود.

البته ربات‌هایی در سطح پیشرفته‌تر نیز در میان محصولات این مجموعه به چشم می‌آید. مانند ربات هفت کاره که هم‌زمان می‌تواند هفت کار را انجام دهد و کنترل از راه دور آن توسط کودک و با کمک گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است.

در ارتباط با محصولات چوبی لازم نیست کودکان از چسب یا پیچ و مهره استفاده کنند و کافی است قطعات این محصولات را فقط روی یکدیگر سوار کنند. این‌ محصولات بیش‌تر بر بحث تمرکز کودکان و پیدا کردند نقاط اتصال توسط آن‌ها تاکید دارند تا بتوانند تصمیم‌گیری در بحث ساخت را انجام دهند. همچنین این مهارت در آن‌ها ایجاد می‌شود تا در سنین بالاتر در بحث رباتیک وارد شوند. در حقیقت این محصولات یک نقشه‌ی راه است.

رباتیک موضوع مورد علاقه‌ی نوجوانان است و بسیاری از آن‌ها در سن نوجوانی وارد این حوزه می‌شوند.

یکی از اهداف مجموعه‌ی «سرزمین ربات‌ها» بحث آموزش است. این مجموعه یک گروه تولید محتوای آموزشی دارد که از صفر تا ۱۰۰ رباتیک را برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد و هدف‌گذاری می‌کند. صرف سوار کردن قطعات یک محصول به کودکان آموزش داده نمی‌شود و تمام ربات‌های این مجموعه محتوای آموزشی دارد.

به گفته‌ی سفیری، مسوول رباتیک «سرزمین ربات‌ها» جشنواره‌ی اسباب‌بازی فرصت خوبی برای ارایه محصولات و آشنایی پخش‌کننده‌ها با این محصولات بود. همچنین بازدیدکننده‌های ویژه‌ای داشت که به سمت هدفی که تولیدکننده دارد، هدایت‌کننده بودند.  

سفیری معتقد است تصمیم‌گیری، اعتماد به نفس و توانایی کار تیمی جزو اصول زندگی است که هر سه تمرینی برای زندگی آینده‌ی کودکان به حساب می‌آیند. برهمین اساس از مربیان موسسه‌ی آموزشی «سرزمین ربات» خواسته می‌شود همواره این موارد را در کلاس‌ها و کارگاه‌های رباتیک آموزش دهند.  

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تا جمعه دوم آذر ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =