کودکان حاشیه‌نشین را به جشنواره‌ی اسباب‌بازی بیاورید

اصغر حاجیلو، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در بازدید از چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی پیشنهاد حضور کودکان و دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه‌نشین را در چنین نمایشگاه‌هایی مطرح کرد تا این امکان برای همه‌ی کودکان به‌کار گرفته شود.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ سرپرست تیم فوتبال استقلال در روزهای برپایی چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی به مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون آمد و بازدیدی از جشنواره داشت.

او با اشاره به این‌که پیش‌تر این محیط را کم‌تر دیده بوده، گفت: اما با کارهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنایی دارم. حوزه‌ی اسباب‌بازی بیشتر در ارتباط با کودکان و از نیازهای ضروری آن‌ها است. از سوی دیگر از نظر شرایط روحی در حال حاضر وضعیتی در کشور ما وجود دارد که به چنین نمایشگاهی با محیطی پر از شادابی و نشاط نیاز است.

او ادامه داد: پدرها و مادرها نیز در چنین محیطی بیشتر احساس خوشحالی می‌کنند و کودکان نیز در غرفه‌های متعدد نمایشگاه که به بازی‌های فکری و سرگرمی‌های سازنده اختصاص دارند، حضور پیدا کرده‌ و سرگرم هستند. از سوی دیگر این بازی‌ها اثر مثبتی بر ذهن کودکان دارد.

این بازیکن سابق فوتبال به اسباب‌بازی‌های حاضر در جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: بیش‌تر اسباب‌بازی‌های موجود اسباب‌بازی‌های فکری هستند. وسایلی که فقط بچه‌ها را مشغول نمی‌کنند؛ بلکه باعث می‌شوند  کودک زمانی را با آن‌ها سپری کند و از نظر فکر و ذهنی نیز سرگرم باشد.

او که همراه با نوه‌ی خود در این نمایشگاه حضور یافته بود از هم‌بازی شدن خودش با کودکان در این بازدید گفت و یادآور شد:  امیدوارم چنین برنامه‌هایی سالی یک بار نباشد. حداقل هر ۴۵ روز یک‌بار به برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نیاز داریم.

حاجیلو ادامه داد: به‌ویژه کودکانی که در مناطق و مدارس محروم حاشیه‌ی تهران زندگی می‌کنند بیشتر به حضور در این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نیاز دارند.

به گفته‌ی او اگر در طول سال هم چنین نمایشگاه‌هایی برپا باشد آن‌قدر کشش دارد که مسوولان آموزش و پرورش نیز رایگان دانش‌آموزان و کودکان مدارس و مناطق محروم را برای شرکت در جشنواره به این‌جا بیاورند.

این فوتبالیست سابق تیم ملی و تیم استقلال در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش باید کمک کند بچه‌ها جذب این نمایشگاه‌ها شوند، کودکان ساکن در مناطق محروم از حضور در این نمایشگاه‌ها لذت ببرند و خاطره‌های زیبایی در ذهن آن‌ها نقش ببندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =