نشست کتاب‌خوانی به مناسبت هفته کتاب

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت، نشست آموزشی «اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی» را با همراهی خانواده‌ها برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ این نشست به‌منظور همراه‌سازی هرچه بیش‌تر اولیا با فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و توسعه‌ی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی درجامعه صورت‌گرفت و در این میان، مادران اعضای این مرکز فرهنگی هنری با نقش کتاب در ارتقای سطح آگاهی‌های فردی و اجتماعی فرزندان آشناشدند.

نقطه‌ی آغاز این نشست، سخنان معاون فرهنگی کانون استان گیلان بود و وی با مهم ارزیابی‌کردن کتاب، پیرامون آموزش شیوه‌های خلاقانه‌ی علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه سخن‌گفت.

ضیاء غیوری درعین حال از خانواده به عنوان اولین و اساسی‌ترین جایگاه برای تشویق فرزندان به مطالعه نام‌برد و با بیان این که پدران و مادران کتاب‌خوان به یقین فرزندانی اهل مطالعه و اندیشه خواهند داشت، تصریح کرد: در نظر گرفتن محلی به عنوان کتاب‌خانه و هم‌چنین اختصاص بودجه‌ای برای تهیه‌ی کتاب و کالاهای فرهنگی نیز اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود.

تبیین جایگاه فعالیت‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و هم‌چنین اثربخشی برنامه‌های آن در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه، دیگربخش سخنان ضیاء‌غیوری بود و وی درپایان از خانواده‌ها دعوت‌کرد نفش ارزش‌مند خود را در معرفی افزون‌تر این مجموعه ی فرهنگی به جامعه ایفاکنند.

مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کانون رشت نیز در ادامه این نشست به اهمیت مطالعه‌ی کتاب از سوی والدین پرداخت و این امر را در رشد اجتماعی، افزایش اعتماد به ‌نفس، رشد عاطفی و بیان احساس و هم‌چنین آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان تاثیرگذار دانست.

الهام کمال‌پور در همین حال، اهمیت مطالعه روزانه والدین و هم چنین درنظر گرفتن مکان و زمانی مناسب برای کتاب‌خوانی فرزندان را مهم توصیف‌کرد و توجه به علاقه‌ی آنان را درجهت گرایش هرچه بیشتر آنان به کتاب، دارای اهمیت ویژه خواند.

وی در ادامه با بهره‌گیری از برنامه پاورپوینت به ارایه‌ی مطالبی در همین زمینه پرداخت و ضمن فراهم‌سازی فرصت هم‌اندیشی با اولیا، راه‌های خلاقانه‌ای برای علاقه‌مند سازی کودکان و نوجوانان به مطالعه‌ارایه داد.

برپایه این گزارش، برپایی کارگاه‌کتاب‌خوانی با استفاده از کتاب«کوتی کوتی» و هم‌چنین، قصه‌گویی از کتاب «دهکده‌ غرغروها » از دیگر برنامه‌های این نشست در مرکز  فرهنگی هنری کانون شماره ۲ رشت بود.

ضیاءغیوری، معاون فرهنگی کانون استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =