کد خبر: 283912
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
بازدید 1292
راه‌یابی قصه‌گوی دامغانی به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

قصه‌گوی دامغانی در مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی با کسب رتبه سوم به مرحله‌ی کشوری این جشنواره راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان، مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان در مرحله‌ی منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری توانست رتبه‌ی سوم را کسب و به مرحله‌ی کشوری این جشنواره راه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، با پایان‌یافتن مرحله‌ی منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری که سوم و چهارم آذرماه ۱۳۹۷ در شهرستان ساری برگزار شد از سوی سارا روستاپور، سیدعلی کاشفی خوانساری و علی خانجانی به‌عنوان هیئت داوران این حوزه، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به صرفی قصه‌گوی قصه‌ی «لجباز» از شهرستان دامغانِ استان سمنان برگزیده سوم و راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی، تقدیم شد.

قصه‌ی صرفی برگرفته از یک داستان قدیمی و به قول دامغانی‌ها، «آسانوی محلی» است و این قصه‌گوی دامغانی با بکارگیری بیان و لحن متناسب با درک مخاطب توانست با زبان شیرین و تأثیرگذار طنز و تلفیق آن با گویش محلی بر زیبایی و دل‌نشینی آن بیفزاید.

گفتنی است؛ صرفی در بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با شب یلدا در مرکزآفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری تهران واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود، با قصه‌گویان داخلی وخارجی به رقابت می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =