جشن ویژه‌ی یلدا با محوریت پژوهش در مجتمع‌فرهنگی‌هنری کانون گرگان

جشن ویژه‌ی یلدا هم‌زمان با آغاز هفته‌ی پژوهش و به‌منظور تشریح فلسفه این دورهمی باستانی و تنقلات مرسوم آن با مشارکت آموزش و پرورش و انجمن توانمندسازی حمایت از کودکان مهر و صلح استان گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این مراسم که جمع پرشوری از اعضا، کودکان و نوجوانان کار و خانواده‌های گرگانی و اتباع خارجی حضور داشتند، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان به تشریح جشن ۸هزار ساله شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال پرداخته و از اهمیت این دورهمی باستانی برای علاقه‌مندان حاضر سخن گفت.

این مقام مسئول فرهنگی با بیان این مطلب که اگر تاریکی را اهریمن و روشنی را نور در نظر بگیریم در واقع پس از سپری شدن بلندترین شب سال، نور بر اهریمن پیروز شده و آن زمان است که واژه‌ی عمیق یلدا به معنای میلاد خورشید، مهر و نور معنا خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت و جایگاه قصه‌گویی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انسانی و اسلامی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: سنت دیرینه شب یلدا فرصتی است تا مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون با تکیه بر خلاقیت و تخصص خود فرهنگ قصه‌گویی را در میان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها  زنده نگه دارند.

در ادامه سیدابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با بیان خاطره‌ای کوتاه از شب یلدا بیان کرد: این برنامه بهانه‌ای شد تا از نزدیک با فعالیت‌های فرهنگ‌محور، تخصصی و در عین حال جذاب مجموعه کانون بیشتر آشنا شوم.

فرماندار گرگان با اعلام حمایت مجموعه‌ی خود از برگزاری چنین برنامه‌هایی شاد، مفرح و آموزشی که تقویت روابط‌ عاطفی افراد خانواده را بدنبال دارد از تمامی عوامل اجرایی این برنامه قدردانی کرد.

برپایی کارگاه‌های علمی، اختراع من، سفر چراها با موضوع هفته پژوهش و فعالیت‌های نقاشی دیواری، یلدا برون، نقالی، حافظ‌خوانی و قصه‌گویی با موضوع جشن یلدا از ویژه‌برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =