نکوداشت احترام برومند در جشنواره قصه‌گویی برگزار شد

مراسم نکوداشت احترام برومند، چهارشنبه ۲۸ آذر در جریان سومین روز از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مراسم نکوداشت احترام برومند، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمدرضا زمردیان رییس جشنواره قصه‌گویی، رضا بابک، مرضیه و طاهره برومند، عادل بزدوده، مهتاب کرامتی، لیلی رشیدی، فرهاد حسن‌زاده، منصور ضابطیان، مریم معترف، امیر اثباتی و کیوان کثیریان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، رضا بابک بازیگر و از پیشکسوتان عرصه تئاتر کانون با بیان این‌که باید با احترام نام خانواده برومند را ببرد، توضیح داد: زنده‌یاد داوود رشیدی مثل چراغی بود که این پروانه‌ها دورش می‌چرخیدند.

بابک سخنانش را با شعری برای احترام برومند ادامه داد و گفت: من پیش‌تر با خانم برومند کار می‌کردم و وقتی از کانون بیرون آمدیم، داوود رشیدی که در تلویزیون بود از ما خواست گروهی تشکیل دهیم تا برنامه برای کودک بسازیم و به همت احترام برومند تئاتر و برنامه‌های متنوعی برای کودک انجام دادیم.

وی در پایان تاکید کرد: خانواده بزرگ برومند و رشیدی خدمات بزرگی به هنر مملکت کردند و قدم‌های بزرگی برداشتند. به احترام این خانواده بزرگ کلاه از سر برمی‌دارم.

منصور ضابطیان به عنوان سخنران بعدی پشت تریبون حاضر شد و درباره احترام برومند گفت: معمولا خیلی چیزها مثل صحبت کردن از یک شخص همراه با کلیشه است، اما برای من کلیشه و سخت نیست درباره خانم برومند صحبت کنم. البته سخت است به بچه‌های حاضر در سالن بگویم می‌خواهم در مورد چه کسی صحبت کنم.

وی خطاب به بچه‌های حاضر در سالن توضیح داد: الان چندین شبکه تلویزیونی داریم، اما قدیم و زمان ما، دو شبکه داشتیم که بعدازظهرها خانم مهربانی برای ما صحبت می‌کرد که آن خانم احترام برومند بود. آن زمان ما نقاشی می‌کشیدیم و برای تلویزیون می‌فرستادیم تا نمایش بدهند. من هم نقاشی‌ام را فرستادم و یک روز برای من کارت زرد رنگی ارسال شد که خانم برومند از من برای حضور در این برنامه تشکر کرده بود. این کارت و تشکر خانم برومند برای من بسیار ارزشمند بود و رویاهای من را ساخت، حال امروز من در آن رویا زندگی می‌کنم. خانم برومند اگر من الان در این جایگاه هستم، به دلیل پرورش آن رویاها بود و خیلی متشکرم که رویاهای من را ساختید.

در ادامه مراسم، فاضل نظری، علیرضا تابش، محمدرضا زمردیان، مرضیه برومند، رضا بابک و لیلی رشیدی روی صحنه آمدند و از احترام برومند تقدیر شد.

احترام برومند نیز از فعالیت‌های موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افرادی که در سالن حضور داشتند، تشکر کرد.

مرضیه برومند نیز در سخنانی گفت: خواهرم، راه‌گشای ما در زندگی و کار بود. او سر سلسله خانواده ما بود و ما جا پای او گذاشتیم و من از طرف کل خانواده از او تشکر می‌کنم. همچنین به روح بزرگ داوود رشیدی درود می‌فرستم که الان کنار ما است.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۲۹ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =