آزمایشگاه سیار کانون پرورش فکری مهمان مدرسه‌ای در حاشیه‌ی شهر زاهدان بود

مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با حضور در مدرسه‌ای در حاشیه‌ی شهر زاهدان دانش‌آموزان را با لذت علم آشنا کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آزمایشگاه سیار کانون مهمان دانش‌آموزان مدرسه‌های حاشیه‌ی شهر زاهدان بود.

آزمایشگاه سیار کانون با هدف فراهم کردن امکان بهره‌مندی دانش‌آموزانی که به مراکز فرهنگی‌هنری کانون دسترسی ندارند، طراحی شده تا کودکان و نوجوانان بیشتری از امکانات کانون استفاده کنند.

این آزمایشگاه کوچک، که در یک خودرو جای گرفته، این امکان را فراهم کرده تا مربیان کانون در مدرسه‌ها حضور یابند و با انجام آزمایش‌های ساده و جذاب، دانش‌آموزان را با فعالیت‌های علمی آشنا کنند.

در اختیار گذاشتن منابع علمی به منظور فراهم ساختن فرصتی یکسان برای همه‌ی کودکان و نوجوانان، از دیگر هدف‌های این طرح است.

در ادامه‌ی حضور آزمایشگاه سیار کانون، این‌بار تعدادی از دانش‌آموزان دبستان شهید شاهوزهی میزبان مربیان بودند که در ابتدا با «پرسش» و اهمیت آن برای شروع یک کار پژوهشی آشنا شدند.

بیان مراحل گوناگون پژوهش و آشنایی با چند آزمایش، بخش‌های دیگری بودند که در این دیدار علمی برای دانش‌آموزان اجرا شد و در پایان، میزبانان، که پرسش‌های فراوانی در ذهن داشتند، دفترچه‌هایی دریافت کردند تا پرسش‌هایی را که در ذهن دارند، ثبت کنند و برای یافتن پاسخ آنها تلاش کنند.

قابل ذکر است در این آزمایشگاه سیار بیش از بیست آزمایش، مناسب گروه‌های سنی کودک و نوجوان، متناسب با محتوای درسی‌شان، آماده شده و برای آنان اجرامی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =