اعلام آمادگی مدیران آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای کمک به گسترش فعالیت کتاب‌خانه‌ی سیار کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هر چقدر بیشتر کودکان و نوجوانان را در معرض محرک‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم به بروز خلاقیت و پرورش فکری آنان کمک می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش گزارشی از همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش ارایه کرد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود با اشاره به حادثه‌ی آتش‌سوزی در یکی از مدرسه‌های شهر زاهدان به خانواده‌های بازماندگان تسلیت گفت.

معصومه هادی در ادامه با بیان این نکته که:« هرجا انجام فعالیت‌ها همراه با نشاط و شادی باشد و امیدواری وارد زندگی کودک و نوجوان شود استعدادها شکوفا خواهد شد»، عنوان کرد: اگر بخواهیم این شور و نشاط را در مخاطبان‌مان ایجاد کنیم، ابتدا باید کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، به عنوان دو بازوی فرهنگی و آموزشی قوی، هماهنگ باشند و با برنامه‌ریزی حرکت کنند.

وی سپس با معرفی فعالیت‌های کانون و ۲۸ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی گفت: ظرفیت مناسبی در اختیار همه‌ی ما قرا دارد تا بتوانیم کودکان و نوجوانان را با محرک‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و... بیشتری روبه‌رو کنیم تا ذهن خلاق‌تری برای حل مسئله در شرایط گوناگون داشته باشند.

هادی در ادامه با تشکر از مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها برای همکاری با کانون گفت: یکی از ظرفیت‌های کانون «کتاب‌خانه‌ی سیار» است که برای روستاها، حاشیه‌ی شهرها و شهرستان‌های فاقد مرکز فرهنگی‌هنری ثابت طراحی شده است، که این کتاب‌خانه در سال جاری حضور گسترده‌ای در مدرسه‌های استان داشته و همکاران با اجرای فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، بازی و... کودکان و نوجوانان بیشتری را تحت پوشش فرهنگی خود قرار داده اند.

مدیرکل کانون هم‌چنین با اشاره به هفته‌ی پژوهش از فعالیت‌های کانون در این زمینه و اعزام آزمایشگاه سیار علوم به مدرسه‌ها سخن گفت و در توضیح آن بیان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با روند علمی رویدادها و ایجاد پرسش در ذهن آنان باعث می‌شود رشد همه جانبه‌ای در مخاطبان کودک و نوجوان خود داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: فرصت خوبی است تا کانون و آموزش و پرورش موجی از نشاط را در جامعه ایجاد کنند که کانون در این زمینه علاوه بر فعالیت‌هایی که، به عنوان دبیر کارگروه کودک و نوجوان، تدارک دیده، دو ویژه برنامه‌ی «همایش ادبی آهنگ بهاران» و «مهرواره‌ی سرودها» با رنگ و بوی بومی و محلی را برای مخاطبان طراحی کرده است تا کودکان و نوجوانان را با گنجینه‌های فرهنگی خود آشناتر کند.

هادی در پایان خاطرنشان کرد: ما و همکارن‌مان در کانون مهربانی به آینده خوش‌بین هستیم و این فعالیت‌ها دلیل بر همین خوش‌بینی و امید به آینده است تا بتوانیم کودکان و نوجوانان بیشتری را پرورش دهیم و آینده‌ای بهتر رقم بزنیم.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نماهنگی از همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش در سال جاری پخش شد.

قابل ذکر است پس از سخنان مدیرکل کانون، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌های فاقد مراکز فرهنگی‌هنری خواهان حضور کانون در شهرهای خود شدند و برای کمک به کانون در زمینه‌ی گسترش فعالیت کتاب‌خانه‌ی سیار قول همکاری دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =