نشست حوزه‌ای مربیان کانون شرق استان سمنان با مدیرکل و فرماندار

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی شرق استان سمنان در نشستی با مدیرکل کانون پرورش فکری این استان و فرماندار شهرستان شاهرود به بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده در این حوزه پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در آستانه‌ی چهل‌سالگی انقلاب، نشست بررسی برنامه‌های مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی شرق استان با حضور مهدی جمال مدیرکل کانون استان، محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شاهرود، تمامی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری اعم از ثابت، سیار و پستی بیارجمند، میامی، بسطام و شاهرود در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد.

مهارت‌آموزی در قالب سالم‌سازی اوقات فراغت

فرماندار شاهرود پس از شنیدن سخنان و خواسته‌های مربیان حاضر در این نشست، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و جان‌باختن تعدادای از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، عملکرد کانون پرورش فکری را شایسته‌ی تقدیر دانست.

محمدی، کانون پرورش فکری را بستر مناسبی برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان دانست و بر مهارت‌آموزی آن‌ها در قالب سالم‌سازی اوقات فراغت با راهنمایی مربیانی مؤمن، متعهد و متدین در این محیط فرهنگی، تأکید کرد.

فرماندار شاهرود با اشاره به این‌که مردم این شهرستان، مردمی همراه و همگام با مسئولان هستند، از فرهنگ و آداب و رسوم آنها به نیکی یاد کرد و گفت: بعد از مسأله‌ی آب، بیشترین بودجه با افتخار صرف فرهنگ به‌ویژه حوزه‌ی کودک و نوجوان خواهد شد.

محمدی، در ادامه خطاب به مربیان با بیان این‌که همه‌چیز را وابسته به آن ندانیم که امکانات نیست، اظهار داشت: اگر امکانات فراهم شود کارکردن سخت نیست؛ بلکه با کم‌ترین و حداقل امکانات به تولید محتوا و خروجی مناسب دست‌یافتن، امتیاز است.

فرماندار شاهرود ضمن حمایت از پیشنهادها و برنامه‌های مربیان به آنها قول داد که در بخش فرهنگ هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد و برحسب جمعیت در تخصیص بودجه و اعتبار به این بخش تلاش می‌شود تا زمینه‌ی جذب قابل‌توجهی از گروه سنی کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری فراهم شود.

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از توجه و همراهی فرماندار شاهرود به فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان، به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی در راستای فعالیت‌های چهل‌گانه‌ی کانون و وضعیت معیشتی کارکنان این مجموعه پرداخت.

جمال با بیان این‌که تمامی فعالیت‌ها در کانون پرورش فکری اختیاری است و مربیان با آموزش غیر رسمی به انتقال پیام‌های اخلاقی و تربیتی به کودکان و نوجوانان می‌پردازند، این مجموعه فرهنگی را تنها نهاد و کلینیک تخصصی کودک و نوجوان برشمرد.

وی هم‌چنین با اشاره به محتوای کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی‌هنری و متناسب‌بودن آن با  شش‌گروه سنی تعریف‌شده‌ی مخاطب کودک و نوجوان بر توجه به کیفیت فعالیت‌ها در کنار کمیت آن تأکید کرد.

جمال در پایان سخنانش با اشاره به کمبود کتاب در قفسه‌های کانون از فرماندار شاهرود خواست تا بخشی از تملک دارایی به خرید کتاب اختصاص داده شود.

در ادامه، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی شرق استان از فرماندار خواستند تا نسبت به معرفی کانون و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مربیان به عموم مردم، آنها را همراهی کنند و با توجه به وجود شهرک‌های متعدد در این شهرستان، جمعیت بالای دانش‌آموزی و هم‌چنین بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و...، در زمینه‌ی احداث مراکز فرهنگی‌هنری و راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری به‌عنوان نیازهای ضروری این شهرستان، اقدام شود.   

گفتنی است؛ فرماندار شاهرود از فضای کتابخانه‌ی کودک و نوجوان، کارگاه‌های سفال، نقاشی، نوشتن خلاق، پژوهش و...، بازدید و با مربیان این کارگاه‌ها درخصوص هدف و شیوه اجرای آن، گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =