نشست هم‌اندیشی مدیران کل کانون و میراث فرهنگی استان اردبیل

با موضوع آموزش کودکان، دانش‌افزایی و مهارت افزایی جهت صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی؛ نشست هم‌اندیشی مدیران کل کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: رویکردهای آموزشی با لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری به کودکان و نوجوانان به‌عنوان جامعه هدف، رسالت مهمی در دانش‌افزایی و مهارت افزایی این نسل به‌عنوان شهروندان فردای ایران اسلامی خواهد داشت.

احدزاده تصریح کرد: از رویکردهای استاندار اردبیل برای توسعه استان، توجه ویژه به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و ورود عملیاتی به موضوعات آتی کودکان و نوجوانان است و کانون پرورش فکری نیز با این رویکرد، ویژه‌برنامه‌های خود را در راستای اهداف سازمانی و نیز اهداف توسعه‌ای استان با موضوع حفظ میراث فرهنگی و گردشگری ادامه خواهد داد.

مدیرکل کانون استان اردبیل ادامه داد: در ارتباط با برخی مهرواره ها و مناسبت‌ها، در راستای ورود به ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و مشاهیر استان برنامه خواهیم داشت و یکی از این اقدامات مهم، توجه به خواستگاه ویژه سلسله صفویان در استقلال ایران و نیز خدمت آن‌ها به تشیع است که شاه اسماعیل صفوی در سن نوجوانی به پادشاهی و صدارت رسید و برنامه‌های مختلف مدنظر خواهد بود.

او افزود: کانون پرورش فکری از تمامی ظرفیت‌های استان در راستای شناساندن توانمندی‌های بسیار درخشان و برازنده کودکان و نوجوانان استفاده خواهد کرد و این رویکرد به نفع جامعه هدف است.

احدزاده در این نشست، آمادگی کانون را جهت اجرای برنامه‌های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام و اضافه کرد: در رویدادهای جشنواره زمستانی نیز آماده همکاری جهت اجرای برنامه ویژه کودکان هستیم.

او خواستار تعریف برنامه‌های ویژه کودکان در هفته گرامیداشت استان اردبیل شد و تأکید کرد: در رویدادهای کلیدی انتظار ما تعریف بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان است.

در این دیدار نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نیازمند آموزش فرهنگ گردشگر پذیری به گروه‌های سنی کودک و نوجوان هستیم.

فلاحی تصریح کرد: موضوع گردشگر پذیری نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید از سنین پایین نسبت به عملیاتی ساختن آن اقدام کرد.

او افزود: در این راستا دستگاه‌های متولی برنامه‌ریز در حوزه کودک و نوجوان می‌توانند یاریگر ما باشند و انتظار می‌رود طرح و برنامه‌هایی از سوی دستگاه‌ها پیشنهاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در بخش میراث فرهنگی نیز با تعریف «همیاران میراث» ما نیازمند آموزش کودکان جهت صیانت از آثار تاریخی هستیم.

فلاحی ادامه داد: همچنین لازم است برنامه‌ها، اردوها و رویدادهای گردشگری ویژه کودکان تعریف شود تا با تاریخ و فرهنگ و هنر استان آشنا شوند که در این خصوص اداره کل اقداماتی را آغاز کرده است.

او از آمادگی  میراث فرهنگی استان جهت آموزش تولید صنایع‌دستی به کودکان خبر داد و گفت: با مشارکت کانون پرورش فکری و آموزش‌وپرورش می‌توان دوره‌های آموزشی مناسبی تعریف کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بخش مهمی از برنامه‌های اداره کل را توجه به گروه سنی کودک و نوجوان دانست و افزود: از تمامی ایده‌ها و طرح‌های مشارکتی در این راستا حمایت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =