فراخوان صبح شعر«نوری تا حرم» منتشر شد

فراخوان صبح شعر «نوری تا حرم» با محوریت شهدای گیلانی مدافع حرم و با نگاهی ویژه به جوان‌ترین شهید، «بابک نوری هریس» انتشاریافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این همایش با هدف پاس‌داشت مقام شهیدان، تقویت ادبیات پایداری و اشاعه‌ی فرهنگ شهادت، فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای افزایش ارتباط‌های فرهنگی درمیان کودکان و نوجوانان و بسترسازی برای شکوفایی و شناسایی استعدادهای آنان به‌ همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم و همراهی دستگاه‌های فعال در این حوزه برگزارمی‌شود.

هم‌زمانی برگزاری این صبح شعر با ایام الله چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی نیز تلاشی برای به تصویرکشیدن دست‌آوردهای گسترده‌ی انقلاب و نمایش بخش ارزش‌مندی از رویش‌های این نظام مردمی و پویاست.

بر این ‌اساس،«فرهنگ ایثار و شهادت» و «ارزش‌های اخلاقی و اسلامی» از محورهای موضوعی این همایش اعلام شده که در سه بخش «شعر کلاسیک»، «شعر نو» و «کودک ونوجوان» با شرکت گروه‌های سنی«د» و «ه» (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال) برگزارمی‌شود.

به همین منظور، شرکت‌کنندگان می‌توانند سه اثر را با موضوع و در قالب‌های یادشده، برروی یک برگ کاغذ تایپ و حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ۱۳۹۷، به کانون استان گیلان به‌ نشانی رشت، صندوق پستی ۳۱۸۱ و در استان قم به نشانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال‌کنند.

قید مشخصات صاحب اثر( نام، نام خانوادگی، تحصیلات، سال تولد، نشانی و شماره ثابت و همراه) وشرکت نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله، از شرایط و ضوابط ذکر شده در فراخوان محسوب‌می‌شود.

آثارارسالی نیز پس از داوری و انتخاب، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۷، هم‌زمان با برگزاری صبح شعر «نوری تا حرم» در گلزار شهدای شهر رشت قرائت‌شده و به برگزیدگان، جایزه‌های نفیسی اهدامی‌شود.

شایان ذکر است، افزون بر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم، آموزش و پرورش، بنیادشهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه قدس، صدا و سیما و ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت هزارشهید استان گیلان، فرمانداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهر رشت، از مجموعه‌های همراه در برگزاری این همایش به‌شمارمی‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =