قصه‌های تعاملی شیوه خلاق  در قصه‌گویی

مصطفی رحماندوست در سومین جلسه انجمن قص‌گویی بندرعباس که با حضور اعضای مراکز کانون و مربیان برگزارشد قصه‌گویی به شیوه تعاملی را روشی خلاق در قصه‌گویی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کتاب کودک در سومین انجمن قصه‌گویی در خصوص شیوه‌های خلاق و قصه‌های تعاملی در قصه‌گویی گفتگو کرد.

وی ضمن اشاره به نقش مادران در قصه‌گویی، سرزمین هرمزگان را مهد قصه‌های دریا و صیادی دانست و گفت: مادران این دیار روایان صبور قصه های دریا و ماهی بوده اند و ضمن سرگرم کردن کودکان در روایت های خود تلخی ها  وشیرینی ها و فرازها و فرودهای زندگی را به کودکان آموخته اند.

رحماندوست نقش مادران در قصه‌گویی را  علاوه بر سرگرم کردن کودکان آموزش و تربیت دانست و گفت: قصه‌ها کودکان را با دنیایی تخیلی آشنا می‌کند و ضمن رویارویی با حوادث در قصه‌ها کودکان تجربه‌های قومی و ملی خود را آموزش می‌بینند.

این پیش‌کسوت ادبیات کودکان، قصه، قصه‌گو و مخاطب را ۳ پایه اصلی قصه‌گویی نامید و افزود: برای این‌که قصه اثر بخشی بیشتری داشته باشد باید هر ۳ این موارد وجود داشته باشد.

رحماندوست همچنین در این نشست، درخصوص قصه گویی بدون سوژه  وتعاملی گفت: قصه‌گویی بدون سوژه و تعاملی روش‌هایی از قصه‌گویی است که به خلاقیت کودکان کمک می‌کند وباعث کنجکاوی کودک می‌شود.

وی افزود: در قصه گویی تعاملی به منظور افزایش علاقمندی کودکان می توان از داستان های مشارکتی بهره گرفت. در این روش مربی داستانی را آغاز می کند و کودکان به صورت مشارکتی ادامه داستان را کامل می کنند.

سومین نشست انجمن قصه‌گویی کانون هرمزگان با حضور مدیر کل کانون، معاون فرهنگی و اجرایی، کارشناسان، مربی مسوولان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکن ونوجوانان و تعدادی از اعضای مراکز کانون هرمزگان، عصر پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات کانون برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =