غرفه دست‌آوردهای چهل ساله کانون در رشت گشایش‌یافت

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه دست‌آوردهای چهل‌ساله انقلاب در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت(میدان شهرداری) گشایش‌یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نمایشگاه از ۶ تا ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ با هدف به‌تصویرکشیدن دست‌آوردهای چهار دهه‌ی نظام اسلامی و با همراهی چهل دستگاه استانی، در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برپامی‌شود.

دراین میان، کانون پرورش فکری محوریت بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه را برعهده‌خواهد داشت و درسایه‌ی هم‌گرایی و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها استانی، به ارایه‌ی تصویری روشن از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ایران برای نسل کودک و نوجوان خواهد پرداخت.

به‌همین‌منظور، فعالیت‌های کودک و نوجوان محور به طور هم‌زمان در فضای عمومی نمایشگاه و هم‌چنین، غرفه‌ی کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان به مخاطبان ارایه می‌شود و آینده‌سازان ایران اسلامی افزون بر شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری و آشنایی هرچه بیش‌تر با دست‌آوردهای انقلاب، با نقش سازنده و تاثیرگذار آن بر دیگر ملت‌های آزاده جهان آگاه‌خواهندشد.

برهمین اساس، قصه‌گویی رخدادهای انقلاب، اجرای سرود، خوانش شعر، رونمایی از ۶ کتاب کودک، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و اجرای مسابقه‌های حضوری، ازجمله برنامه‌های کودک و نوجوان محور این نمایشگاه با همراهی استانداری، آموزرش و پرورش، سپاه قدس گیلان، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، بهزیستی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت خواهدبود.

درهمین حال، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری استان گیلان در غرفه‌ی این مجموعه‌ی فرهنگی به ارایه‌ی فعالیت‌های هدف‌مندی چون: معرفی وقایع، برگزاری کارگاه آموزش کاردستی«لاله‌های انقلاب» برگزاری کارگاه ادبی«خورشیدچهل»، برپایی کارگاه نقاشی با عنوان«رنگ و نور» و کارگاه خوشنویسی«مشق انقلاب» خواهندپرداخت.

معرفی دست‌آوردهای چهل ساله کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در عرصه‌ی ارایه‌ی خدمات فرهنگی و گسترش عدالت ‌اجتماعی و فرهنگی، برپایی کارگاه آموزش زبان انگلیسی با همراهی کانون زبان استان گیلان و اجرای مسابقه‌ی حضوری ازدیگر برنامه‌های مربیان و اعضای کانون به‌شمارمی‌رود.

گفتنی است، هم‌زمان با آیین آغازین این نمایشگاه که صبح امروز با حضور مصطفی سالاری، استاندار استان گیلان صورت‌گرفت، از کتاب «آش پشت پا» اثر سمیه رنجبر، مربی مرکز سیاهکل کانون استان گیلان رونمایی‌شد و کودکان  هم ‌با حضور در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون و هم‌خوانی سرودهای انقلابی، همراهی‌شان را با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام‌کردند.

شایان ذکر است، این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای مخاطبان است و برنامه‌های صبح آن به کودکان و نوجوانان اختصاص خواهدداشت.

افتتاح نمایشگاه دست آوردهای انقلاب با حضور استاندار گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =