جشن سالگرد پیروزی انقلاب و آیین دوستی چهل فرزند شهید با اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هدف ما در کانون این است تا کودکان و نوجوانانی که انقلاب را از پرده‌ی سینما دیده و یا فقط روایت آن را شنیده‌اند بدانند برای سربلندی و افتخار امروز چه عزیزانی جانفشانی کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین دوستی چهل فرزند شهید با اعضای کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه، مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و همه‌ی شهیدان و ایثارگران انقلاب گفت: امنیت و سربلندی امروزمان را مدیون عزیزانی هستیم که از باارزش‌ترین سرمایه‌های خود گذشتند و امیدوارم با هم‌دلی و هم‌بستگی بتوانیم در مسیر تحقق آرمان‌های بلند آنان گام برداریم.

معصومه هادی در ادامه با تسلیت شهادت مرتضی علی‌احمدی، شهید حادثه‌ی تروریستی اخیر در نیکشهر، گفت: این برنامه وسیله‌ای است برای اینکه کودکان و نوجوانان ما با آگاهی از مسیر پیشرفت انقلاب بتوانند با ارزش‌های آن پیوندی عمیق برقرار کنند.

وی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود افزود: هدف این است کودکان و نوجوانانی که انقلاب را از پرده‌ی سینما دیده و یا فقط روایت آن را شنیده‌اند بدانند برای سربلندی و افتخار امروز چه عزیزانی جانفشانی کرده‌اند.

مدیرکل کانون استان سپس در خصوص تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها عنوان کرد: این انقلاب بر پایه‌ی اعتقادها و باورهای فرهنگی و اسلامی بنا شده است که با رهبری منحصر به فرد امام خمینی(ره) به سرانجام رسید و ما مردم این سرزمین می‌خواهیم با رهبری اندیشمندانه‌ی رهبر فرزانه‌ی انقلاب سرنوشت خودمان را بسازیم و با «وحدت» جایگاه والایی در جهان داشته باشیم.

هادی در بخش دوم سخنان خود در خصوص پیشرفت‌های کانون پرورش فکری استان گفت: کانون فعالیت خود را در سال ۱۳۴۴ آغاز کرده است؛ تعداد مراکز کانون در سیستان و بلوچستان از ۵ مرکز(در سه شهرستان) در سال ۱۳۵۷ به ۲۹ مرکز (در هفده شهرستان) در آستانه‌ی چهل سالگی انقلاب رسیده و تعداد فعالیت‌ها از ۱۰ به ۴۲ فعالیت افزایش یافته است.

وی هم‌چنین با اشاره به رسالت کانون در زمینه‌ی گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: افزایش تعداد کتاب‌های مراکز فرهنگی‌هنری استان از ۲۰ هزار جلد به بیش از ۳۶۵ هزار جلد در سال‌های پس از انقلاب نشان از تلاش کانون برای تحقق این رسالت ارزشمند دارد.

اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی اعضا در سال‌های اخیر هم بخش دیگر سخنان مدیرکل کانون در جمع کودکان و نوجوانان  بود  و در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: ما در کانون به دنیای کودکان احترام می‌گذاریم و شادی و نشاط را حق همه‌ی آنان می‌دانیم، به همین دلیل با حفظ حرمت این روزها برنامه‌ها طوری طراحی شده است تا شیرینی و نشاط مناسب را برای بهره‌مندی شایسته‌ی مخاطبان داشته باشد.

«روایت‌گری انقلاب» که روایتی آمیخته با هنر از زندگی امام خمینی(ره) از زمان تولد، اتفاق‌های مهم زندگی ایشان و مبارزاتشان تا هنگام پیروزی انقلاب بود توسط اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی دو زاهدان اجرا شد و پس از آن گروه سرود ۴۰ نفری اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی یک زاهدان با خواندن سرودهای انقلابی هنرنمایی کردند.

در ادامه نوبت درخشش زبان‌آموزان کانون زبان بود که به زبان انگلیسی بخشی از تاریخ انقلاب را روایت کردند و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفتند.

برنامه‌ی تاثیرگذار دیگری که در این روز انجام شد تجلیل از ۴۰ فرزند شهید(دختر و پسر) بود که در این بخش ۴۰ عضو کانون با اهدای مدال دوستی با فرزندان شهید پیمان دوستی بستند و قول دادند ادامه دهنده‌ی راه شهیدان سرافراز انقلاب باشند.

اعضای مرکز مجتمع کانون نیز با اجرای یک نمایش صحنه روایتی زیبا از ۴۰ سال اقتدار، ۴۰ سال مقاومت، ۴۰ سال ایثار و ۴۰ سال پیشرفت را برای حاضران بازگو کردند و پیمان بستند برای سربلندی ایران اسلامی بکوشند.

انجام مسابقه‌های ادبی و برگزاری جشنواره‌ی غذا دیگر بخش‌های این جشن باشکوه بود که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان و همراهان، رییس بسیج فرهنگیان، مسئولان بنیاد شهید استان، مسئولان آموزش و پرورش استان، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان، مدیران و معلمان مدرسه‌ها و پدران و مادران بخشی از حاضران در این جشن بودند که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =