سومین جشنواره بازی‌های بومی محلی کانون گرمی و سرودهای انقلابی در کانون انگوت

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، سومین جشنواره بازی‌های بومی محلی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی و سرودهای انقلابی در کانون انگوت برگزار شد.

پنجمین روز از دهه مبارک فجر، در سالن ورزشی هفده شهریور گرمی با همکاری  اداره ورزش و جوانان،آموزش‌وپرورش شهرستان، سومین جشنواره بازی‌های بومی محلی با شرکت۲۰۰ نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه حضرت فاطمه (س)، باهدف معرفی فعالیت‌های کانون، ایجاد شورونشاط و شادابی در بین دانش آموزان و اعضای کانون، پاسداشت آداب‌ورسوم، احیاء و انتقال فرهنگ بومی محلی به نسل کودک و نوجوان اجرا شد.

شرکت‌کنندگان با پوشش زیبای محلی در رشته‌های ورزشی بومی محلی طناب‌کشی، لی‌لی، هفت‌سنگ، دارت، داژبال، طناب‌کشی ، طناب زنی  و ... در فضای پر از شورونشاط و با استقبال گسترده به رقابت پرداختند و در پایان به افراد و گروه‌های برتر هدایا و جوایزی اهدا شد.

هم‌زمان با این ایام، برنامه‌های متعددی برای دانش آموزان رده‌های پنجم و ششم دبستان پسرانه آرمان  که میهمان ویژه بودند، برگزار شد. پروین قلیزاده سرپرست کانون گرمی، دانش آموزان را باشخصیت بزرگوار حضرت امام خمینی (ره) آشنا کرد، سپس اسلام حسن‌زاده قصه بزرگ‌مرد کوچک (قصه شهید مرحمت بالازاده) را برای حاضرین تعریف کرد و مسابقه  نقاشی با عنوان ایران من در بین دانش آموزان برگزار شد، همچنین کارشناس بهداشت در مورد بهداشت دهان و دندان و اینکه چگونه می‌توان دندان سالمی داشت برای دانش آموزان سخنرانی کرد. در پایان به نفرات برتر از طرف جمعیت هلال‌احمر و اداره بهداشت جوایزی اهدا شد.

- همخوانی سرودهای انقلابی در کانون انگوت

به مناسبت سالگرد دهه مبارک فجر، اعضای کانون پرورش فکری انگوت با همخوانی سرودهای انقلابی به استقبال این ایام رفتند. مربی مسئول مرکز ضمن تسلیت ایام فاطمیه به  معرفی شخصیت ایشان پرداخت و در ادامه اعضا در کارگاه سفالگری با موضوع سنگر من باراهنمایی مربی هنری شرکت کردند. 

همچنین اعضای مرکز با همکاری مادران خود پرچم کشور عزیزمان ایران اسلامی را درست کردند و یک‌صدا سرود «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» را سر دادند، در ادامه خواهر شهید بزرگوار جواد حسن‌زاده خاطره‌ای از برادر شهید خود برای شرکت‌کنندگان بازگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =