رونمایی از دست‌آوردهای چهل ساله مراکز کانون گیلان در چله‌ انقلاب (۱)

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در چله انقلاب اسلامی، شاهد تبلور توان‌مندی‌ آینده‌سازان و نمایش بخشی از ظرفیت‌ گسترده این نظام مردمی برای پرورش نسلی بالنده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی درحالی به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان برگزارشد که تصویری روشن از ظرفیت‌سازی گسترده نظام در پرورش نسلی بالنده و پویا را به نمایش‌گذاشت.

همراهی کودکان و نوجوانان با فعالیت های هدف‌مند مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی که با مشارکت دیگر دستگاه‌های و نهادهای اجرایی استان صورت‌گرفت، گویای دانایی و توانایی آینده‌سازان درسایه بهره‌گیری از مفاهیم و اندیشه‌های اسلامی، انقلابی و شوری همراه‌ با شعور در مسیر رشد همه‌جانبه بود.

مرکز فرهنگی هنری منجیل

برهمین اساس کانون پرورش فکری منجیل ضمن به تصویرکشیدن استعدادهای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و برگزاری بازارچه خیریه و کارآفرینیِ متشکل از دست‌سازه‌های اعضا، به استقبال چهلمین سال‌گشت پیروزی انقلاب رفت.

گشایش نمایشگاه خیریه و کارآفرینی

این نمایشگاه که با نگاهی ویژه به ایام فاطمیه و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) در حمایت از محرومان صورت‌گرفت، با حضور امام جمعه و دیگر مسوولان همراه‌بود و درپایان نیز بخشی از درآمد عرضه‌ی دست سازه‌های اعضا به کودکان و نوجوانان کم‌برخورداراهداشد.

بازدید امام جمعه و مسوولان منجیل از بازارچه خیریه و کارآفرینی کانون

مرکز فرهنگی هنری املش

مرکز فرهنگی هنری املش نیز در ایام الله دهه فجر انقلاب، کارگاه فعالیت‌های زیست محیطی را با محوریت صیانت از تالاب و در سایه همکاری با اداره حفاظت از محیط‌زیست برگزارکرد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی، مربیان و اعضا ضمن بازدید از تالاب«زربیجار» املش و شناخت گونه‌های متنوع و جانوری آن، با نقش حفاظت از محیط‌زیست در آینده کشور آشناشدند.

بازدید اعضای کانون املش از تالاب « بیجاربنه»

حضور مربیان در مدارس مختلف و  قصه‌گویی با موضوع انقلاب اسلامی نیز ازدیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری در روزهای دهه فجر بود.

قصه گویی مربیان در مدارس املش

مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد

کانون رستم‌آباد هم ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال‌گرد پیروزی انقلاب را با همراهی اعضای این مرکز فرهنگی هنری و دانش‌آموزان مدارس به مرحله اجرا گذاشت.

برهمین اساس، مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی به معرفی وقایع پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین نقش تاثیرگذار امام خمینی(ره) در هدایت مردم پرداختند و ضمن خوانش شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب و پخش نماهنگ پیروزی انقلاب اسلامی، نسبت به اجرای مسابقه تکمیل جورچین شعارهای انقلابی و برپایی کارگاه کاردستی با بهره‌گیری از شیوه‌ی «کاغذ و تا» اقدام‌کردند.

اجرای مسابقه تکمیل جورچین شعارهای انقلابی
برپایی کارگاه آموزش گل لاله با روش «کاغذ و تا»

مرکز فرهنگی هنری رودسر

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر نیز درسایه همراهی مسوولان و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی، «طرحی از خاطره‌های رنگارنگ» زدند.

برپایه این گزارش، طی ویژه‌برنامه‌ای که هم‌زمان با ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی و با عنوان«طرحی از خاطره‌های‌رنگارنگ» صورت‌گرفت، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در میدان شهرداری رودسر گردهم‌آمدند و ضمن سردادن شعارهای انقلابی، اجرای سرودهای انقلابی و هنرنمایی بر روی پرده چهل‌متری، علاقه قلبی‌شان را نسبت به انقلاب و مقام معظم رهبری به نمایش‌گذاشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی

مربیان و اعضای این مرکز فرهنگی هنری نیز ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی را با ادای احترام به شهیدان انقلاب اسلامی و گلباران گلزاز شهدا و دیدار با مادر شهیدآغازکردند.

برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی با موضوع ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و پیروزی انقلاب  ازدیگر برنامه‌هایی بود که برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی به مرحله اجرا گذاشته‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =