رونمایی از دست‌آوردهای چهل ساله کانون گیلان در چله‌ انقلاب (۲)

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در چله انقلاب اسلامی، شاهد تبلور توان‌مندی‌ آینده‌سازان و نمایش بخشی از ظرفیت‌ گسترده این نظام مردمی برای پرورش نسلی بالنده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی درحالی به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان برگزارشد که تصویری روشن از ظرفیت‌سازی گسترده نظام در پرورش نسلی بالنده و پویا را به نمایش‌گذاشت.

همراهی کودکان و نوجوانان بافعالیت‌های هدف‌مند مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی که با مشارکت دیگر دستگاه‌های و نهادهای اجرایی استان صورت‌گرفت، گویای دانایی و توانایی آینده‌سازان درسایه بهره‌گیری از مفاهیم و اندیشه‌های اسلامی، انقلابی و شوری همراه‌ با شعور در مسیر رشد همه‌جانبه بود.

مرکز فرهنگی هنری لاهیجان

کانون شهرستان لاهیجان هم به بهانه‌ی چله‌نشینی انقلاب اسلامی، گردهم‌آیی مربیان، اعضا و اولیا را با عنوان «چهارفصل با کتاب» برگزارکرد.

چهارفصل با کتاب در کانون لاهیجان

طی این گردهم‌آیی که به‌منظورگسترش فرهنگ مطالعه، تشویق اعضای فعال و کتاب‌خوان این مرکز و دعوت از مخاطبان برای ادامه همراهی با فعالیت‌های کانون صورت‌گرفت، با اجرای سرود، معرفی کتاب با محوریت شهدای والامقام انقلاب اسلامی اجرای مسابقه کتاب‌خوانی همراه‌ بود و درپایان نیز اعضای برگزیده این مجموعه‌ی فرهنگی از سوی مربیان تجلیل شدند.

مرکز فرهنگی هنری  شماره ۲ کانون رشت

این مرکز فرهنگی هنری نیز هم‌زمان با ایام چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، شاهد برگزاری‌ ویژه برنامه‌های هدف‌مند و خلاقانه بود.

بر همین اساس، مربیان و اعضای این کانون پذیرای مادران شهدای مدافع حرم محله خمیران زاهدان شدند و ضمن فراهم‌سازی فرصت هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با این بزرگواران، به تجلیل از جایگاه رفیع آنان پرداختند.

برپایه این گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان نیز میهمان این مراسم بود وطی سخنانی از خانواده‌های معظم شهیدان برای تربیت فرزندانی نقش‌آفرین در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب قدردانی ‌کرد.

اسفندیار ضیائی در ادامه، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، و آزادگان را از برکت‌های انقلاب اسلامی خواند و حضور این بزرگواران را افتخاری بزرگ برای کانون پرورش فکری خواند.

او هم‌چنین اشاره‌ای به جانفشانی‌های شهیدان داشت و با بیان‌ این که چشم‌پوشی از تمامی خواسته‌های فردی و حرکت درمسیر آموزه‌های نبوی، علوی و فاطمی از شاخصه‌های شهداست، برضرورت تبیین سیره عملی آنان و تربیت نسلی باورمند به آرمان‌های شهیدان تاکیدکرد.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا که تعدادی از آنان پیشینه‌ی عضویت در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون را داشتند و قدردانی از اعضای برگزیده این مجموعه‌ی فرهنگی، ازبخش‌های  این ویژه‌برنامه بود.

برپایی نمایشگاه« خطی از رنگ و نور» شامل آثار خوشنویسی و نقاشی اعضای کانون با محوریت چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز دیگر فعالیت هدف‌مند این کانون در ایام الله دهه فجر به شمار می‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان

مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان هم در چله انقلاب اسلامی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری، میزبان اعضا و دانش‌آموزان مدارس بود.

حضور مربیان در مدارس و ‌قصه‌گویی برای دانش‌آموزان و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، از جمله برنامه‌های این کانون بود که با دعوت از همسر شهید همسر همرنگ، از شهدای هشت سال دفاع مقدس همراه شد.

این نشست صمیمانه که در راستای اجرای «طرح سپاس» و به منظور قدردانی از جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهیدان صورت‌گرفت، با تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید همرنگ از سوی همسر این شهید همیشه شاهد همراه بود.

اجرای «طرح سپاس» با حضور همسر شهید همرنگ

او هم‌چنین از اندیشه‌های بلند این شهید بزرگوار که در هنگام شهادت فرزندانی ۶ و ۸ ساله داشت سخن‌گفت و در این میان به خوانش نامه‌های وی برای فرزندانش پرداخت.

ادامه بخش این نشست نیز خوانش دل‌نوشته‌های اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی هنری برای شهدای انقلاب اسلامی، به ویژه، شهید همرنگ بود و در پایان نیز بر ضرورت تلاش افزون‌تر برای تحقق اهداف شهیدان تاکیدشد.

مرکز فرهنگی هنری تالش

مرکز فرهنگی هنری تالش نیز با برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا با عنوان« ۴۰ تصویر از ۴۰ شعار انقلابی » پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.

آیین گشایش این نمایشگاه نیز حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان صورت‌گرفت و حاضران ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف، با فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعضای این مرکز همراه‌شدند.

آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای اعضا با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان تالش

برگزاری مسابقه « چهل گُل‌واژه از مولا علی(ع) در چهلمین بهارآزادی»، برپایی نشست « گفتمان حجاب» ازدیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری تالش در فجر چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی محسوب‌می‌شد.

برگزاری مسابقه « چهل گُل‌واژه از مولا علی(ع) در چهلمین بهارآزادی»

مرکز فرهنگی هنری کومله مرکز فرهنگی هنری کومله هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروز شکوهمند انقلاب اسلامی مسابقه‌ی «اطلاعات عمومی» را با هدف تقویت اعتماد به نفس، پرورش توانایی ذهنی و ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان برگزارکرد.

این مرکز فرهنگی هنری هم‌چنین، با هدف بهره‌گیری از ابزار قصه به عنوان بستری مناسب  برای پاس‌داشت فرهنگ بومی محلی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان، نسبت به برگزاری مسابقه‌ی قصه‌گویی و تقدیر از اعضای قصه‌گو اقدام‌کرد.

برپایی کارگاه‌های آموزش آماده‌سازی کارت پستال با محوریت ایام فاطمیه و برگزاری مسابقه نقاشی تحت عنوان «بچه‌های انقلاب» که با مشارکت اداره آموزش و پرورش کومله صورت‌گرفت، ازدیگر برنامه‌های این کانون در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری چوکا

هم‌زمان با دهه مبارک فجر و در تلاقی این این روزها با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه‌هایی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با وقایع و شخصیت‌های دوران انقلاب، سیره حضرت فاطمه(س) و نیز آشناسازی مخاطبان  با دست‌آوردهای چهل ساله این نظام در مرکز فرهنگی هنری چوکا برگزار شد.   

برهمین اساس، این کانون میزبان اعضا و دانش‌آموزان مدارس شد و مربیان در سایه حضور آینده‌سازان ایران اسلامی به اجرای فعالیت‌های هدف‌مندی چون: خوانش شعر با عنوان«نوروزدربهمن»، معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س)، معرفی کتاب و وقایع انقلاب اسلامی و هم‌چنین برپایی کارگاه ادبی با عنوان «اگر آن روزها بودی...» پرداختند.

برپایی نمایشگاه آثار مربیان و اعضای کانون پرورش فکری و برگزاری مسابقه‌ی نقاشی«روزهای انقلاب» از جمله برنامه‌های ایام الله دهه فجر مرکز فرهنگی هنری چوکا بود.

مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر

زیارت و گلباران گلزار شهدای گمنام، برپایی کارگاه فرهنگی و ادبی «قاب خاطرات انقلاب» و افتتاح نمایشگاه دست‌آوردهای کودکان ونوجوانان با حضور امام جمعه و دیگر مسوولان، ازجمله برنامه‌های چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر بود.

حضور پرشور اعضا و دانش‌آموزان در کانون رضوانشهر و شرکت در فعالیت‌های معرفی کتاب‌ و وقایع انقلاب، قصه‌گویی از کتاب« خاطرات بچه‌های انقلاب»، دکلمه‌خوانی و اجرای نمایش«شاه رفت» مربیان نیز جلوه‌ای دیگر داشت و تصویری روشن از همراهی نسل سومی و چهارمی‌ها با آرمان‌های انقلاب اسلامی ارایه‌داد.   

برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون رضوانشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =