کارگاه برقراری ارتباط موثر ویژه‌ی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری و کانون زبان ایران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اقدام به برپایی کارگاه برقراری ارتباط موثر ویژه‌ی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری و کارکنان و مدرسان کانون زبان ایران با حضور عفت میرعبدالهی روانشناس بالینی و دانش‌آموخته‌ی کشور استرالیا در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در ابتدای این کارگاه مهارتی محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با بیان این مطلب که مهارت‌های زندگی توانایی‌های هستند که به ما کمک می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف، عاقلانه و صحیح رفتار کنیم بیان کرد: کارگاه امروز یکی از اهداف کانون پرورش فکری که همان آموزش‌ مهارت‌های ۱۰گانه سازمان جهانی بهداشت است را تشریح می‌کند و به ما می‌آموزد که چطور بدون توسل به خشونت و یا خودخوری مسایل پیش رو را حل کرده و در زندگی احساس شادمانی کنیم.

مدیرکل کانون گلستان تصریح کرد: زمانی ما می‌توانیم ارتباط موثر را به کودک و نوجوان آموزش دهیم که خودمان به توان‌مندی لازم در این خصوص رسیده باشیم و بواسطه‌ی ایجاد احساس نیاز در کودکان و نوجوانان، پای آنان را برای تقویت مهارت‌های زندگی به کانون باز کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود خواستار تعامل بیشتر میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران شده و علت دعوت از مدرسان زبان این مجموعه را جنس مخاطبان مشترک بیان کرده و برپایی کارگاه‌های ادبیات تطبیقی و انجام سایر فعالیت‌های کانونی در سال ۹۸ را گام بعدی این تعامل دانست.

عفت میرعبدالهی روانشناس بالینی و دانش‌آموخته‌ی کشور استرالیا در این کارگاه آموزشی چگونگی برقراری و کسب مهارت‌های ارتباطی موثر را ابتدا با خویشتن خویش و سپس با دیگران تشریح کرد.

وی در این کارگاه با اشاره به ضرورت برقراری ارتباطی مثبت و مفید گفت: ارتباط مناسب می‌تواند گنجینه‌ی مهمی از حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی را برای فرد فراهم آورد.

میرعبدالهی با اشاره به اینکه ارتباط اولین ضرورت یک زندگی اجتماعی است، گفت: توانایی برقراری ارتباط موثر مهارتی است که افراد با کسب آن از مواردی هم‌چون ایجاد سوءتفاهم، نارضایتی، تنهایی و تعارض در افراد خانواده و جامعه جلوگیری می‌کنند.

 وی ادامه داد: ارتباط موثر در طول زمان اعتماد به نفس فرد را ارتقاء داده و و احساس شادمانی شخصیتی و روانی در انسان ایجاد می‌کند.

این دانش‌آموخته‌ی کشور استرالیا ضمن ارائه شیوه‌های ارتباط موثر، درخصوص اهمیت مهارت‌های ارتباطی، نحوه شکل‌گیری ارتباط، توانایی برقراری رابطه با دیگران به شکل موثر، نقش روابط بین فردی در رفع نیازهای انسان، عناصر موجود در فرآیند ارتباط، انواع ارتباط و ویژگی‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی با مخاطبان صحبت کرد.
بحث و گفت‌وگو و پاسخ به سوالاتی از قبیل چطور عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟، چطور جذاب و تاثیرگذار باشیم؟ چطور با قاطعیت ولی محترمانه رفتار کنیم؟، چگونه با انتقاد دیگران مواجه شویم؟ پایان بخش این کارگاه آموزشی شش ساعته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =