کد خبر: 286354
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
بازدید 405
یک روز با کتاب در مرکز شماره ۲ کانون مشکین‌شهر

اولین جمع خوانی و معرفی کتاب در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری مشکین‌شهر به‌منظور تشویق و ترغیب اعضا به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی اعضای کتاب‌خوان با حضور بیش از۵۰ نفر از اعضا، اولیا و مربیان در سالن مطالعه مرکز برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، زهرا بیدل عضو نوجوان مرکز بالباس محلی و به زبان ترکی برای اعضا و میهمانان خوش‌آمد گفت و در ادامه راضیه قربانزاده مربی ادبی مرکز با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، به معرفی اعضای کارگاه‌های نوشتن خلاق و داستان که در طی مدت طولانی ضمن مطالعه کتاب، موفقیت‌های استانی و کشوری در سطح کانون و حتی در زمینه تحصیل کسب کرده بودند، پرداخت.

در ادامه، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز خاطرنشان کرد: تشکیل کارگاه‌های کتاب‌خوانی در قالب روخوانی، روان‌خوانی و بحث کتاب با حضور اعضای کتاب‌خوان از چند وقت پیش در مرکز شروع‌شده و جهت تداوم این فعالیت با روش‌های متنوعی چون، معرفی کتاب و کتاب سازی، در سال بعد نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، اولین کتاب توسط لیلا مستعلی زاده با عنوان «غریبه و مرد کشاورز» از مجموعه کتاب‌های سیمرغ معرفی و قسمت‌هایی از کتاب برای اعضا روخوانی شد. همچنین اعضای کودک و نوجوان هرکدام با قرعه‌کشی کتابی را که آماده کرده بودند، معرفی و جهت مطالعه به دوستان خود پیشنهاد کردند. در کنار این فعالیت‌ها، کتاب‌هایی چون بودا بالیغین پولو، منیم یووام هاردادیر؟، پسته و هفت برادر،  خروسلار و پیشگیلر که به زبان ترکی نوشته‌شده بودند جهت آشنا ساختن اعضا با متن‌های ترکی و تلفظ صحیح این زبان، توسط معصومه رحیم زاده مربی فرهنگی مرکز معرفی و از هر کتاب قسمتی به زبان ترکی برای اعضا روخوانی شد و قرار شد با اعضا علاقه‌مند کارگاه روخوانی با کتاب‌های ترکی برگزار شود.

بهروز هواخواه مربی کتابخانه سیار روستایی نیز کتاب فرشته‌ای از آسمون را برای اعضا بابیان شاعر، تصویرگر و ناشر معرفی و به‌صورت موزون برای اعضا شعرخوانی کرد. در پایان بیش از۵۰نفر از اعضا کودک و نوجوان با کتاب عکس یادگاری گرفتند و مقرر شد ویژه‌برنامه جمع خوانی کتاب هرماه یک‌بار  با حضور اعضا، مربیان و اولیا برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =