احمدرضا احمدی و رفیع افتخار نامزدهای دریافت جایزه جشنواره کتاب سال سبک زندگی شدند

دو عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد دریافت جایزه کتاب سال سبک زندگی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «اسب و سیب و بهار» اثر احمدرضا احمدی و «تپش» اثر رفیع افتخار به عنوان آثار راه یافته به بخشی نهایی این جشنواره معرفی شده‌اند.

«اسب و سیب و بهار» که در بخش «داستان کودک» با ۴ اثر دیگر رقابت می‌کند، همچون دیگر آثار احمدرضا احمدی اثری فلسفی است. در این اثر اسب که تنهاست با سیب آشنا می‌شود. این دو دوستی‌ای را آغاز و به اجبار آن را ترک می‌کنند. در این اثر به موضوع محیط زیست و طبیعت بومی ایران نیز اشاره شده است. این اثر از سوی راشین خیریه تصویرگری شده است.

در بخش «داستان انقلاب و دفاع مقدس» رمان  تپش» با ۴ اثر رقابت می‌کند. رفیع افتخار داستانی از جنگ و مهاجرت را روایت کرده است. پسر کوچکی در زمان موشک‌باران همراه با مادربزرگ خود کوچ می‌کند. داستان این مهاجرت و اتفاق‌ها پس از آن دستمایه‌ خلق اثری خواندنی شده است.

گفتنی است آثار برگزیده‌ی این جشنواره به زودی اعلام خواهند شد.

این جشنواره به همت دفتر تبلیغات اسلامی و با هدف شناسایی نویسندگان و ناشران فعال در این زمینه و معرفی به مخاطبان برگزار شده است. بر اساس فراخوان منتشر شده، کتابهای رسیده به این جشنواره در رشتههای داستان، رمان، تکنگاشت ادبی، متن مهارتی و علمی و در موضوع‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =