تقویت مهارت مهرورزی در کانون دامغان

چهارمین نشست تخصصی مشق شب با موضوع تقویت مهرورزی در کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان از برگزاری چهارمین نشست تخصصی‌آموزشی مشق شب با موضوع تقویت مهرورزی و مهرآموزی ویژه اعضای نوجوان خبر داد و گفت: در این نشست، رضا هوشمند، نویسنده، ناشر و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران، مهرورزی را یکی از ارکان مهم آداب معاشرت فردی و اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: مهرورزی و مهرآموزی، در درجه‌ی نخست باید از خود فرد آغاز و پس از تربیت و تعلیم نگاه، دست، زبان، فکر و رسیدن به معیاری درست و استاندارد از مهربانی، این خصیصه ناب و کارآمد به دیگران انتقال شود.

مدیر انتشارات مشق شب با طرح این پرسش که «تعریف مهربانی چیست؟» بر گفت‌وگو در فضایی دور از سخنرانی تأکید و اضافه کرد: مهرورزی از خود ما و با خود ما آغاز می‌شود و روزهای باقی‌مانده سال، فرصت مناسبی برای خانه‌تکانی درون و کنار گذاشتن فکرها، توهم‌ها، بداندیشی‌ها وکینه‌ها است.

هوشمند در ادامه از مربیان و اعضای نوجوان شرکت‌کننده در نشست خواست تا در سال جدید به مطالعه میدانی از آداب و رسوم مردم دامغان بپردازند.

مدیر انشارات مشق شب در بخش دیگری از سخنان خود بر آموزش منسجم مهارت‌های مهرورزی بین کودکان و نوجوانان به‌عنوان مدیران و آینده‌سازان فردای کشور تاکید کرد.

وی با بیان این‌که مهرورزی در واقع داشتن حال خوب با خودمان است و وقتی با خودمان خوب باشیم، حال‌مان با دیگران هم خوب خواهد بود، گفت: دانستن آداب ارتباط‌های فردی و اجتماعی و مطالعه عمیق در این زمینه می‌تواند در ترمیم روابط ما در رویارویی تعامل و گفتمان با افراد جامعه بسیار اثرگذار باشد.

گفتنی است؛ در پایان نشست، محمدرضا نیک‌مهر عضو نوجوان کتابخوان برتر کانون دامغان، لوح سپاس و هدیه خود را که از سوی معاون فرهنگی کانون کشور فرستاده شد از مدیر انتشارات مشق شب دریافت کرد.

آداب معاشرت اجتماعی، مهارت چگونه سخن‌گفتن و ارتباط با دیگران، رعایت حریم خصوصی و...، از دیگر مباحث این نشست بود و در نشست‌های بعدی به‌صورت فرآیندمحور به مهارت‌آموزی‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =