کد خبر: 287005
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
بازدید 387
مربیان و اعضای کانون گیلان به استقبال‌ بهاررفتند

مربیان و اعضای کودک و نوجوانان کانون پرورش فکری استان گیلان با یک سبد فعالیت‌ فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی به استقبال سال نو رفتند.

به گزارش روابط عمومی ادره کل کانون استان گیلان، فرارسیدن فصل بهار، بهانه‌ای همیشگی برای رشد و بالندگی افزون‌تر اعضای کانون پرورش فکری شد و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی ضمن فضاسازی ‌مناسب و اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان، به آشنایی افزون‌تر آینده‌سازان با پیشینه‌ی فرهنگی کشور و پیوند ناگسستنی آن با آموزه‌های اسلامی کمک‌کردند.

برهمین اساس، مرکز فرهنگی هنری شهرستان لنگرود با «جشن بهار» به پیشواز سال نو رفت. در این ویژه‌برنامه که با همراهی اعضا و خانواده‌های آنان صورت‌گرفت، مربیان به اهمیت پاس‌داشت داشته‌های فرهنگی اشاره و پیرامون فلسفه‌ برگزاری جشن نوروز و گستردن سفر«هفت‌سین» برای حاضران سخن‌گفتند.

معرفی آیین‌های محلی مردم استان گیلان در نوروز، ازدیگر برنامه‌های این روز بود که با تجلیل از مربیان و اعضای برگزیده این مرکز همراه‌شد.

به همین مناسبت، مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد میزبانی گروه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را برعهده‌گرفت و ضمن هماهنگی با اولیای مدارس، بسترساز اجرای نمایش آیینی «نوروزی‌خوانی» در مدرسه‌های این بخش‌شد.

اجرای نمایش آیینی «نوروزی خوانی»

برهمین اساس، اعضای گروه نمایش کانون گیلان در دو نوبت صبح و عصر، به نوروزخوانی (بهارخوانی) پرداختند و ضمن ایجاد فضایی لذت‌بخش برای کودکان، زمینه‌های آشنایی هرچه بیش‌تر آنان را با آیین‌های نوروزی مردمان این استان شمالی فراهم‌کردند.

مرکز فرهنگی هنری شهرستان فومن نیز با جشنواره «هفت سین نوروزی»، از فرارسیدن فصل بهار  استقبال‌کرد.

این ویژه‌برنامه با هدف آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با آیین‌های نوروزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان در به تصویرکشیدن ظرافت‌های این آیین باستانی برگزارشد.

 مربیان کانون دراین روز به معرفی آیین‌های نوروزی استان گیلان پرداختند و ضمن اشاره به نمادهای سفره‌ی هفت‌سین، از آیین‌های سال‌نو به‌عنوان بستری مناسب برای پیوند هرچه بیش‌تر افراد جامعه یادکردند.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی و خوانش شعر از سوی مربیان و هم‌چنین، دکلمه‌خوانی، اجرای نمایش و موسیقی توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فومن، ازدیگر برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت و درپایان نیز با اهدای بسته‌های فرهنگی، از کودکان و نوجوانان برگزیده این مرکز فرهنگی هنری قدردانی‌شد.

کانون پرورش فکری شهرستان شفت هم به‌همین بهانه، نسبت به برگزاری ویژه‌برنامه«جشن نوروز» اقدام‌کرد.

این مراسم با حضور مدیرکل، کارشناسان کانون استان و همراهی جمعی از اولیا و دانش‌آموزان برگزار شد و طی آن اعضای این مرکز فرهنگی هنری به دکلمه‌خوانی و اجرای موسیقی و خوانش شعرپرداختند.

مدیرکل کانون استان گیلان در این ویژه‌برنامه ضمن تبریک ایام، به شاخصه‌های فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی اشاره و ضمن یادآورشدن نقش فعالیت‌های مربیان آن بر خلاقیت و مهارت‌ مخاطبان ‌گفت: کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و هدایت آنان در مسیر درست زندگی، از دست‌آوردهای حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری است.

مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت نیز در آستانه فرارسیدن سال نو و باهدف‌ به‌تصویرکشیدن توان‌مندی‌های اعضا در زمینه‌ی فعالیت‌های هنری و هم‌چنین، تهیه‌ی بسته‌های فرهنگی برای کودکان مناطق کم‌خوردار، بازارچه خیریه «دست‌های مهربانی» را درسایه عرضه‌ی دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان این کانون برپا کرد.

این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۷ اسفند ماه جاری شاهد استقبال خانواده‌ها بود و در پایان نیز بخشی از درآمد  عرضه‌ی دست‌سازه‌ها به کودکان خانواده‌های محروم اختصاص‌یافت.

برپایی نمایشگاه دست آوردهای اعضا

 مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا نیز با همکاری آموزش و پرورش استان گیلان ویژه‌برنامه« استقبال از بهار» را با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزارکرد.

طی برگزاری این آیین که با حضور اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان همراه‌بود، کودکان و نوجوانان به اجرای آیین‌های محلی در ایام نوروز پرداختند و درپایان نیز با کتاب و بسته‌های فرهنگی از سوی مدیر کل کانون پرورش فکری تشویق‌شدند.

اهدای بسته های فرهنگی به کودکان از سوی مدیر کل کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =