کد خبر: 287013
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
نابغه‌ی عصر حجر به دنبال کشف جهان

مجموعه شش جلدی «ماجراهای‌ نابغه‌ی عصر حجر» به قلم جری بایلی و فلیسیا لاو و تصویرگری مایک فیلیپس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است.

لئو و پالاس قهرمان‌های کوچک این کتاب‌اند. لئو و گربه‌ی دست آموزش در این مجموعه کودکان را با دنیای شگفت‌انگیز شکل‌های هندسی آشنا می‌کنند. خط، دایره، کره، مربع، مکعب و مثلث موضوع‌های هر کدام از این کتاب‌هاست. نویسندگان در هر کتاب به معرفی وسایل و سازه‌هایی که با این اشکال ساخته شده و می‌شوند در زمان‌های قدیم و عصر حاضر نیز پرداخته‌اند.

نیلوفر امرایی

نابغه عصر حجری و گربه‌اش به دنبال کشف مربع‌های جهان

هندسه‌ی عصر حجری (مربع)

نویسنده: جری بایلی، فلیسیا لاو

تصویرگر: مایک فیلپس

مترجم: مجید عمیق

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سال نشر: چاپ سوم- ۱۳۹۷

قیمت: ۸۰۰۰ تومان

گروه سنی: ج

شاید شما بارها کتاب‌های گوناگونی را برای آموزش اشکال به کودکان ورق زده باشید در این صورت می‌دانید که آموزش مستقیم در هر موردی به کودکان ممکن است که جذابیت و کشش آن کتاب را کاهش بدهد، اما نقطه قوت این کتاب شخصیت جذاب و پرداخت خاص و ویژه آن به موضوع شناخت اشکال است.

شخصیت اصلی کتاب یک نابغه عصر حجری است که همراه با گربه‌ی دست‌آموزش گام به گام شکل هندسی که در اطرافش می‌بیند را پیدا می‌کند و هربار شگفتی جدیدی در این اشکال پیدا می‌کند. خیلی از افراد فکر می‌کنند که یادگیری اشکال هندسی به ویژه مربع تنها مربوط به آموزش ریاضیات است و کودکان تنها باید هنگامی که می‌خواهند ریاضی یاد بگیرند نیازمند دیدن و فهم درست از اشکال هندسی هستند. شما با ورق زدن این کتاب متوجه می‌شوید که برای درک بهتر از ساختار طبیعت و جهان اطراف نیازمند این هستید که اشکال هندسی را به درستی بشناسید تا کاربرد و حضور آن‌ها را از گذشته‌های دور تا به امروز در جهان اطرافتان ببینید. در این کتاب شما به صورت اختصاصی با شکل مربع و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا می‌شوید خواندن این کتاب برای کودکان این حسن را دارد که آن‌ها با زبانی بسیار ساده و روان با ویژگی‌های مربع آشنا می‌شوند و دیگر حس این‌که در کلاس درس هستند به آن‌ها دست نمیدهد این بزرگترین حسن یک کتاب آموزشی است. در انتهای این کتاب شما یک واژه‌نامه و نمایه می‌بیند که به خوانندگان کتاب کمک می‌کند یک نگاه اجمالی به کلماتی که در کتاب تازه با آن‌ها آشنا شده است بیاندازد و با معنای آن‌ها را در قالب یک‌سری جملات ساده آشنا شود. اگر کودک شما به محیط زیست علاقه‌مند است می‌توانید او را با گربه دست آموز این کتاب که یکی از گربه‌های بومی ایران یعنی گربه پالاس است بیش‌تر آشنا کنید.

نابغه عصر حجری و گربه‌اش تاس می‌اندازند

هندسه‌ی عصر حجری (مکعب)

شاید شما بارها کتاب‌های گوناگونی را برای آموزش اشکال به کودکان ورق زده باشید در این صورت می‌دانید که آموزش مستقیم در هرموردی به کودکان ممکن است که جذابیت و کشش آن کتاب را کاهش بدهد، اما نقطه قوت این کتاب شخصیت جذاب و پرداخت خاص و ویژه آن به موضوع شناخت اشکال است.

شخصیت اصلی کتاب یک نابغه عصر حجری است که همراه با گربه‌ی دست‌آموزش گام به گام شکل هندسی که در اطرافش می‌بیند را پیدا می‌کند و هر بار شگفتی جدیدی در این اشکال پیدا می‌کند. در این جلد از مجموعه نابغه عصر حجر، لئو به سراغ مکعب رفته است. شیوه او برای آموزش مکعب هم مانند باقی کتاب‌هاست او شروع کرده به جست و جو در اطرافش. نزدیک‌ترین تصویری که از مکعب دارید چیست؟ تاس؟ آجر؟ تکه‌های یخ... همه اینها مکعب‌هایی هستند که ما به صورت روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم. لئو گام به گام و با زبانی ساده از ابتدایی‌تر جز یک مکعب شروع می‌کند تا به شکل‌های پیچیده‌تر بزند و در هر صفحه مثال‌هایی برای خواننده می‌آورد که به ماندگاری بیش‌تر مفاهیم در ذهن خواننده کتاب کمک می‌کند. آموزش غیرمستقیم مفاهیم هندسی یکی از اصلی‌ترین اهداف این کتاب است که نویسنده توانسته به خوبی به آن بپردازد. کتاب با توجه به اینکه به زبان دیگری نوشته شده و در رده کتاب‌های ترجمه شده قرار می‌گیرد دارای زبانی ساده و روان است که سبب می‌شود ارتباط مخاطب با کتاب تا انتهای آن حفظ شود.

نابغه عصر حجری و گربه‌اش به دنبال کشف دایره‌های جهان

هندسه‌ی عصر حجری (دایره)

شاید شما بارها کتاب‌های گوناگونی را برای آموزش اشکال به کودکان ورق زده باشید در این صورت می‌دانید که آموزش مستقیم در هرموردی به کودکان ممکن است که جذابیت و کشش آن کتاب را کاهش بدهد، اما نقطه قوت این کتاب شخصیت جذاب و پرداخت خاص و ویژه آن به موضوع شناخت اشکال است. زبان ویژه و طنز گونه این کتاب سبب می‌شود که مخاطب خط و سیر آموزشی که هدف کتاب است گم نکند. ترجمه روان و ساده این کتاب سبب می‌شود که ارتباط کودک با شخصیت کتاب قطع نشود و بتواند روایت شخصیت کتاب را تا انتها دنبال کند.

شخصیت اصلی کتاب یک نابغه عصر حجری است که همراه با گربه‌ی دست‌آموزش گام به گام شکل هندسی که در اطرافش می‌بیند را پیدا می‌کند و هر بار شگفتی جدیدی در این اشکال پیدا می‌کند. خیلی از افراد فکر می‌کنند که یادگیری اشکال هندسی مانند دایره تنها مربوط به آموزش ریاضیات است و کودکان تنها باید هنگامی که می‌خواهند ریاضی یاد بگیرند نیازمند دیدن و فهم درست از اشکال هندسی هستند. تا به حال به این موضوع فکر کردید که اگر بخواهید شکلی مثل دایره را به کودکان آموزش بدهید از کجا شروع میکنید؟ تصویر یک دایره را برای او میکشید و به او میگویید تصویری که می‌بیند تصویر یک دایره است؟ اگر جواب مشخصی برای این سوال ندارید به شما توصیه میکنیم این کتاب را ورق بزنید تا خودتان هم شگفت زده شوید. در این کتاب کودک در ابتدا با شکل دایره آشنا می‌شود و سپس نقش و کاربرد آن را در اطراف خودش می‌بیند. چرخ، پروانه‌های چرخان، دایره‌های متحدالمرکز، بوم رنگ و هر چیزی که به نوعی به دایره ارتباط داشته باشد را با این کتاب یاد می‌گیرد. اگر این مبحث برایتان جذاب است بهتر است کتاب را ورق بزنید شاید این بار چیزی متفاوت‌تر از آموخته‌های پشت میز کلاسهای درس منتظر شما باشد.

نابغه عصر حجری و گربه‌اش این‌بار سراغ کره رفته‌اند

هندسه‌ی عصر حجری (کره)

شاید شما بارها کتاب‌های گوناگونی را برای آموزش اشکال به کودکان ورق زده باشید در این صورت می‌دانید که آموزش مستقیم در هر موردی به کودکان ممکن است که جذابیت و کشش آن کتاب را کاهش بدهد، اما نقطه قوت این کتاب شخصیت جذاب و پرداخت خاص و ویژه آن به موضوع شناخت اشکال است. نویسنده این کتاب کاملا می‌داند که اگر قرار باشد که یک کودک را شگفت‌زده کند باید از کدام راه وارد شود وقتی قرار است او درباره کره به کودکان آموزش بدهد صحبتش را با بازی فوتبال شروع می‌کند بازی که احتمالا برای اکثر کودکان جذاب است.شخصیت اصلی کتاب یک نابغه عصر حجری است که همراه با گربه‌ی دست‌آموزش گام به گام شکل هندسی که در اطرافش می‌بیند را پیدا می‌کند و هر بار شگفتی جدیدی در این اشکال پیدا می‌کند. خیلی از افراد فکر می‌کنند که یادگیری اشکال هندسی مانند کره تنها مربوط به آموزش ریاضیات است و کودکان تنها باید هنگامی که می‌خواهند ریاضی یاد بگیرند نیازمند دیدن و فهم درست از اشکال هندسی هستند. کره چیست؟ توضیح این که کره فقط یکی از اشکال هندسی است که علاوه بر شکل دارای بعد هم هست ساده‌ترین تعریفی است که ما می‌توانیم درباره این شکل بدهیم. اما آیا این واقعا کافی است یا بهتر بگویم جذاب است؟ اگر کسی کره را با همین تعریف به شما یاد بدهد از او بایت شیوه آموزش جذابش تشکر می‌کنید؟ نویسنده این کتاب اما شیوه متفاوتی برای آموزش کره به کودکان دارد او ابتدا سعی می‌کند تمام اشیایی که در اطرافش کروی شکل هستند را به کودکان نشان دهد و یک بازی ساده با آن‌ها بکند در واقع اشکالی که به کودکان معرفی می‌کند آنقدر در دسترس او هستند که با یک چشم چرخاندن آن‌ها را پیدا می‌کند و این درست هدف کتاب است. معرفی اشکال هندسی در اطراف و زندگی روزمره ما و به خوبی موفق شده است که این مفاهیم را به کودک بشناسند. صفحه نمایه این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا در یک صفحه و یک نگاه اجمالی به تمام مفاهیم جدید که آشنا شده است دسترسی داشته باشد.

نابغه عصر حجری و گربه‌اش خط‌های جهان را با یکدیگر متصل می‌کنند

هندسه‌ی عصر حجری(خط)

شاید شما بارها کتاب‌های گوناگونی را برای آموزش اشکال به کودکان ورق زده باشید در این صورت می‌دانید که آموزش مستقیم در هر موردی به کودکان ممکن است که جذابیت و کشش آن کتاب را کاهش بدهد، اما نقطه قوت این کتاب شخصیت جذاب و پرداخت خاص و ویژه آن به موضوع شناخت اشکال است. تعریف شما از خط چیست؟ اصلا اگر قرار باشد که درباره خطوط چند کلمه حرف بزنید چه چیزی می‌گویید؟ کتاب ریاضی را باز میکنید و از روی انواع خط با صدای بلند میخوانید یا سعی میکنید مثل لئو خلاق باشید و درباره خط جور دیگری صحبت کنید؟

شخصیت اصلی کتاب یک نابغه عصر حجری است که همراه با گربه‌ی دست‌آموزش گام به گام شکل هندسی که در اطرافش می‌بیند را پیدا می‌کند و هربار شگفتی جدیدی در این اشکال پیدا می‌کند. در این جلد از مجموعه نابغه عصر حجر، لئو به سراغ خطوط رفته است. او قرار است برای کسب مدال پیشاهنگی یک مسیر مستقیم را پیاده‌روی کند. در همین مسیر او با انواع شکل‌های متفاوت از خط آشنا می‌شود. لابد می‌پرسید چطور؟ یکی از روش‌های کشف در لئو مشاهده است. مشاهده درست و دقیق به اطرافش. این تفاوت او و کتابش با باقی راه‌های آموزش اشکال هندسی است. او به مخاطب یاد میدهد که به اطرافش خوب نگاه کند و هرچیزی را در ساختار طبیعت و دنیای پیرامونش بیابد. این مجموعه کتاب علاوه بر نمایه پایانی بخشی با نام کلمات کلیدی دارد که در آن خواننده به یک تعریف ساده و یک خطی درباره مفاهیم جدیدی که آموخته دسترسی دارد.

نابغه عصر حجری و گربه‌اش در جستجوی مثلث‌های جهان 

هندسه‌ی عصر حجری (مثلث(

شاید شما بارها کتاب‌های گوناگونی را برای آموزش اشکال به کودکان ورق زده باشید در این صورت می‌دانید که آموزش مستقیم در هرموردی به کودکان ممکن است که جذابیت و کشش آن کتاب را کاهش بدهد، اما نقطه قوت این کتاب شخصیت جذاب و پرداخت خاص و ویژه آن به موضوع شناخت اشکال است. لئو در این جلد از کتاب تصمیم دارد که شکل مثلث و انواع آن را به خواننده و گربه‌اش آموزش بدهد. به نظر شما در این جلد او از چه روشی استفاده میکند؟

شخصیت اصلی کتاب یک نابغه عصر حجری است که همراه با گربه‌ی دست‌آموزش گام به گام شکل هندسی که در اطرافش می‌بیند را پیدا می‌کند و هربار شگفتی جدیدی در این اشکال پیدا می‌کند. در این جلد از مجموعه نابغه عصر حجر، لئو به سراغ مثلث رفته است. اگر قرار باشد بدون فکر کردن سه شی مثلثی شکل اطرافت را نام ببری چه چیزهایی به ذهنت می‌رسد؟ به نظرتان این سوالی است که لئو با آن توضیح درباره مثلث را شروع می‌کند؟ شاید این هم روش خوبی باشد اما روش لئو متفاوت است. او و گربه‌اش شروع به ساختن یک سه ضلعی کرده‌اند تا یک محل فرود برای پرندگان درست کنند و قصه از همین‌جا شروع میشود. او ابتدا یک سه ضلعی میسازد و بعد با جا به جا کردن ضلع‌های متفاوت شکل مثلث‌های مختلف را نشان میدهد و کم‌کم مخاطب را با انواع شکل‌ها آشنا میکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =