کد خبر: 287177
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
«آدم کوچولوی گرسنه» پیر دِلی بازنشر شد

«آدم کوچولوی گرسنه» اثری از پیر دِلی با ترجمه کلر ژوبرت برای چهارمین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب کودک شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب بازآفرینی داستانی فولکلور است که در ادبیات اغلب کشورها برای کودکان روایت می‌شود.

پسر کوچک گرسنه‌ای برای به‌دست‌آوردن نان مجبور می‌شود به سراغ آسیابان، کشاورز، اسب، زمین و رودخانه برود تا بتواند بعد از به‌دست‌آوردن آرد به‌ سهم خود از نان برسد.

تصویرگر این کتاب سِسیل هودریزیه با خلق تصاویر خمیری دیگر روایت‌گر این اثر است که تصویری از زندگی بومی فرانسه را به نمایش گذاشته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «لطفا به من آب بده، تا آن را به زمین بدهم، تا زمین به من علف بدهد، تا آن را به اسب بدهم، تا اسب به من پشکل بدهد، تا آن را به کشاورز بدهم، تا کشاورز به من گندم بدهد، تا آن را به آسیابان بدهم، تا آسیابان به من آرد بدهد، تا آرد را به نانوا بدهم و او هم به من نان بدهد، آخه من گرسنه‌ام.»

بر این اساس این کتاب ضمن آموزش مهارت‌های همکاری و دوستی، مراحل پخت نان را هم به مخاطبان بالای پنج سال آموزش می‌دهد.

«آدم کوچولوی گرسنه» ۸ هزار تومان قیمت دارد. حق انتشار این اثر از ناشر فرانسوی آن DIDIER JEUNESSE خریداری شده است.

این اثر با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است. پیش‌تر نیز ۱۷ هزار نسخه از کتاب «آدم کوچولوی گرسنه» به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =