درست‌نویسی و رعایت قواعد دستور زبان موجب ماندگاری اثر می‌شود

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در جمع اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری مازندران در آمل بر توجه به رعایت قواعد دستور زبان و درست‌نویسی به‌عنوان یک اصل مهم در نویسندگی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عرفان نظرآهاری، در این نشست ابتدا داستان‌ها و نوشته‌های اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران را شنید و در ادامه به بیان ویژگیهای یک اثر ادبی خوب پرداخت.

وی در این باره گفت: نوشته‌ی خوب با تعداد نوشتن معنا پیدا نمی‌کند بلکه یک اثر خوب باید دارای استانداردهای لازم باشد.

وی ادامه داد: داشتن نگاه هنری و نوآوری در نگارش، دومین مولفه یک اثر ادبی خوب است که کارکرد زبان را از حد پیام خارج و به حیطه زیبایی‌آفرینی وارد می‌کند و دانایی و خردورزی، سومین ویژگی یک نوشته خوب به حساب می‌آید.

 نظرآهاری ادامه داد: نویسنده باید در نظر داشته باشد که نوشته‌اش باید خبری بزرگ و تازه را به خواننده منتقل کند  و او را به تجربه‌ای جدید و نو از زندگی رهنمون سازد.

وی افزود: در واقع نویسنده با درست دیدن دنیا به تجربه‌ای نو دست می‌یابد و راه درست زیستن را در قالب هنر عرضه می‌کند بر همین اساس رعایت قواعد باعث ماندگاری اثر نویسنده می‌شود.

شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان با اشاره به ارتباط خود با کانون در دوران کودکی و نوجوانی، نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در رشد و شکوفایی و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار مهم دانست و یادآور شد: فضای سازنده کانون باعث شکل‌گیری شخصیت اعضا و هدایت‌شان در مسیر درست زندگی می‌شود.

نشست اعضای انجمن‌های ادبی کانون مازندران با عرفان نظر آهاری با حضور مدیرکل کانون مازندران در مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهرستان آمل برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =