کد خبر: 287503
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
ضرورت انتقال تجربه نسل‌های قبل به نوجوانان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طراحی و ایجاد نظام انتقال تجربه‌ به نوجوانان در کانون یک اقدام ضروری برای مستندسازی تجربه‌ دهه‌های گذشته و انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در نشست سالانه معاونان اداره‌های کل کانون استان‌های کشور بر اهمیت تربیت نسل‌ خردمند به جای تکیه بر مدرک‌گرایی نیز تاکید کرد و افزود: هزینه‌ای که برای آموزش و تعالی و ترقی نسل آینده انجام می‌شود به واقع هزینه نیست و یک سرمایه‌گذاری است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که به عنوان مثال در مدارس ما، «علم»ی به دانش‌آموزان آموخته شود که هم به آن نیاز دارند و هم آن را عمیق فرامی‌گیرند، علمی که فراموش کرده‌اید اکنون به چه کار شما می‌آید؟

رییس هیات مدیره کانون یکی از مهم‌ترین موانع رشد و پیشرفت سازمان‌ها را مقاومت در تغییر نگرش عنوان و آرزو کرد مهم‌ترین تغییری که در دوره مدیریت فعلی کانون صورت می‌گیرد برداشتن موانع نگرشی باشد.

نظری در ادامه علاوه بر بیان مثال‌هایی در حوزه آموزش رسمی و مقاومت مردم در برابر مثلا حذف کنکور با خرید کتاب‌های آمادگی آزمون و میدان‌دادن به موسسه‌های کمک‌آموزشی، در عین حال یکی از مهم‌ترین مشکلات نگرشی کانون را نیز بیماری نوستالژی و مقاومت در برابر تغییر عنوان کرد.

او در این زمینه توضیح داد: به‌روز بودن به درد امروز ما می‌خورد در حالی که باید در کانون، برای فردای کودکان و نوجوانان فکر کنیم.

نظری در این راه، توجه به بالابردن توان علمی و مهارتی مربیان، کارشناسان و مسئولان کانون را ضروری دانست و یادآور شد: موفقیت، در مکان مشخصی منتظر ما نیست بلکه ما باید به سمت آن حرکت کنیم و برای این کار باید به ارتقاء دانش‌مان فکر کنیم، فیلم ببینیم، مطالعه کنیم و با فضای مجازی بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم پاسخ‌گوی سوال‌های نوجوانان باشیم.

مدیرعامل کانون از معاونان فرهنگی کانون استان‌ها به عنوان هسته‌های فکری و عملیاتی کانون خواست، بیشتر با نوجوانان در ارتباط باشند و با آن‌ها نشست و برخاست کنند چرا که اعضای کانون هم دوست دارند معاونان کانون از خودشان باشند.

فاضل نظری در این نشست به سوال‌های همکاران نیز پاسخ گفت و از راه‌اندازی سامانه‌ جامع منابع انسانی برای جمع‌آوری سابقه و اطلاعات مربوط توانایی‌های علمی و هنری کارکنان کانون خبر داد و در عین حال خواستار ایجاد یک نظام شفاف خبری برای انتقال خبرهای درون سازمانی به همکاران کانون شد.

نشست سالانه معاونان اداره‌های کل کانون استان‌های کشور روزهای 3 تا 5 اردیبهشت 1398 در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =