خوانش نمایش‌نامه «مهمان جامانده»، جمع‌آوری کتاب برای سیل‌زدگان

نمایش‌نامه «مهمان جامانده» به کارگردانی طهورا کریمخانی روز ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش‌نامه کاری از گروه هوریار و برگرفته از کتابی با همین‌نام از مجموعه «نمایش‌نامه‌ی نوجوان امروز» نوشته‌ی نسرین خنجری است که در دور دوم نمایش‌نامه‌خوانی توکا خوانده می‌شود.

 بر اساس این خبر المیرا پارسا، سهیل پناهی، سعید حاجی‌حیدری، سحرصفرپور، میثم عباسی و طهورا کریمخانی این نمایش‌نامه «مهمان جامانده» را می‌خوانند وآرمان بنیادی، سورنا چیت‌ساز و حسین مقدسین کار نوازندگی را برعهده دارند.

هم‌چنین برای این اثر سهیل یوسفی وظیفه عکاسی و شیوا نائری کار طراحی پوستر را برعهده داشته‌اند.

داستان این نمایش‌نامه قصه‌ی  پیرزن تنهایی است که در کلبه‌ای زندگی می‌کند. کلاغ، گنجشک، الاغ، گاو، مرغ، سگ و گربه میهمانان هر روز او هستند.

در روزی بارانی، همه‌ی میهمان‌ها به جز گربه به خانه‌ی پیرزن می‌آیند. اما نیامدن گربه دیگر میهمان‌ها را نگران می‌کند. آن‌ها فکر می‌کنند گربه کشته شده است بنابراین شروع به افشای رازها و احساس واقعی خود نسبت به گربه می‌کنند غافل از این‌که گربه‌ زیر کرسی پیرزن به خواب رفته است.

در عین‌حال پیش‌تر از این نیز گروه «نمایش‌خوانی توکا» نمایش‌نامه‌های «نخستین پرواز» به کارگردانی حامد سید، «یه خونه قد غربیل» اثر هادی حوری و «خورشید کجاست؟» به کارگردانی المیرا پارسا را خوانده بودند هم‌چنین در ادامه این طرح روز ۱۸ خرداد نیز نمایش‌نامه «پهلوان دختر» به کارگردانی رکسانا عبقری را در مرکز تئاتر کانون، برای علاقه‌مندان می‌خوانند.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در داخل پارک لاله تهران واقع شده است. ورود برای تمامی علاقه‌مندان رایگان است.

گفتنی‌ است: گروه هوریار هم‌چنین از تماشاگران این برنامه درخواست کرده‌اند تا اگر کتاب‌ داستانی دارند که آن‌را خوانده‌اند و دیگر نیازی ندارند با خود به مرکز تئاتر کانون بیاورند تا پس‌از جمع‌آوری برای کودکان مناطق سیل‌زده ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =