عرضه‌ی «دانشنامه‌ی محیط‌زیست» کانون در نمایشگاه کتاب

جلد اول «دانشنامه‌ی محیط‌زیست» که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دانش‌نامه از سوی هنریک مجنونیان، بهرام حسن‌زاده‌کیابی و شکوه حاجی‌نصرالله‌ گردآوری و نوشته شده و در آن ۴۸ مقاله‌ی الفبایی با مدخل «آ» با هدف فراگیر کردن دانش محیط‌ زیست برای نوجوانان ارایه شده است.

جلد اول «دانشنامه‌ی محیط‌ زیست» تنها مختص حرف «آ» است و به موضوع‌های گوناگون همچون آب، آبزیان، آتش‌سوزی جنگل، آلاینده، آلودگی، آمایش سرزمین، آموزش محیط‌زیست و... پرداخته است.

بر اساس این گزارش هنریک مجنونیان در مقدمه‌ی این اثر آورده است: «شیوه‌ی کار تهیه‌ی مطالب دانشنامه این گونه بوده است که برحسب موضوع در هر مدخل متخصصان منابع، مقالات و اطلاعات مکتوب خود را در اختیار وی قرار داده تا ساده‌نویسی و بازنویسی کند و سپس مقاله‌ی تهیه شده دوباره در اختیار متخصصان موضوع مربوطه قرار داده می‌شد تا در چارچوب علایق و نیازهای افراد غیرمتخصص آن را مورد بررسی و بازنگری قرار دهند. گاهی چندین بار تبادل مقاله بین تهیه کننده و متخصصان مربوطه تکرار شده تا مقاله، مورد تایید هر دو طرف قرار گیرد.»

در عین‌ حال در تدوین این کتاب علاوه بر پدیدآورندگان، دو سرویراستار علمی، جمعی از ویراستاران علمی و جمعی از بازخوان‌ها مشارکت کرده‌اند.

در مقدمه‌ی اثر هم‌چنین به ارزش عکس‌ها و تصاویر ارایه شده از سوی بیش از ۴۵ عکاس ایرانی که آثار خود را در اختیار این دانشنامه قرار داده‌اند، تقدیر شده است.

«چگونه از کتاب استفاده کنیم؟» عنوان بخشی از «دانشنامه‌ی محیط‌ زیست» کتاب است که به مخاطبان شیوه‌ی مراجعه به مقالات، جست‌وجوی اطلاعات و نمایه‌ها را می‌آموزد.

این اثر که در ۲۲۴ صفحه و قیمت ۷۵هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است و در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد

غرفه عرضه‌ محصولات فرهنگی هنری کانون در بخش‌ کودک و نوجوان نمایشگاه در رواق شرقی مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، سالنB، راهری ۴، شماره ۱۲۴ واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =