کد خبر: 287703
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
بازدید 598
میزبانی کانون تالش از نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش

نشست اعضای انجمن ادبی منطقه‌ی یک مراکز فرهنگی هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان(آفرینش) در شهرستان تالش برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، میزبانی نخستین نشست انجمن ادبی آفرینش در سال جاری  را مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان تالش برعهده‌داشت و طی آن ۳۵ عضو به‌قالب رسیده واحد آفرینش‌های ادبی استان با همراهی مربیان خود از فرصت‌های برگزاری این نشست بهره‌مندشدند.

نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش در منطقه ۱ کانون (مراکز غرب استان گیلان) دو میهمان ویژه داشت و محمد باقر نظری و فرزاد نیکویی، از شاعران و فعالان فرهنگی استان طی برگزاری آن  به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با آثار اعضا و هم‌چنین، ارایه‌ی راهکارهایی برای موفقیت افزون‌تر آنان در عرصه‌ی داستان‌نویسی و سُرایش شعر پرداختند.

برهمین اساس، میهمانان ضمن پرداختن به مقوله‌ی زبان، از اهمیت مخاطب‌شناسی و خوانش درست آثار برای جلب‌نظر و جذب مخاطب سخن‌گفتند و مطالعه کتاب‌های مناسب و گفت‌وگو با خوانندگان را از راه‌های موفقیت عنوان‌کردند.

تبیین عناصر مهم در شعر و داستان برای حاضران، از دیگر برنامه‌های میهمانان این نشست بود و آنان ضمن خوانش آثاری از نویسندگان و شاعران عرصه‌ی کودک و نوجوان، به شاخصه‌های یک اثر خوب و تاثیرگذار اشاره کردند.

تشویق مخاطبان به بهره‌گیری از نقطه‌نظرات صاحبان‌اندیشه و استفاده از راهنمایی‌های سازنده مربیان کانون پرورش فکری، از دیگر مواردی بود که در صحبت‌های نظری و نیکویی مورد توجه قرارگرفت.

برپایه این گزارش، حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از حضور و همراهی حاضران، به‌ارایه‌ی گزارشی از اثربخشی برگزاری انجمن‌های ‌ادبی آفرینش در سال گذشته‌پرداخت.  

اهدای بسته‌های فرهنگی و تشویق اعضا برای حرکت در جهت افزایش آگاهی‌های ادبی، پایان بخش این نشست بود که هم‌زمان با هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =