کد خبر: 287867
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
بازدید 325
گسترش همکاری کانون با انجمن سینمای جوان سمنان

رئیس انجمن سینمای جوان سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری خواستار گسترش همکاری بین این دو مجموعه شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سعید خجسته‌فر رئیس انجمن سینمای جوان و عضو شورای تخصصی تولید انیمیشن(پیچینگ) استان سمنان یک‌شنبه ۱۵ اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۸ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

خجسته‌فر با ارائه گزارش کوتاهی از روند اجرای جشنواره نمایش عروسکی با همکاری خانه هنرمندان به بیان خاطراتی از عضویتش در مرکز فرهنگی‌هنری کانون دامغان پرداخت.

رئیس انجمن سینمای جوان سمنان در این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری استان، مشارکت در تولید محتوا، بازآموزی و توانمندسازی تخصصی مربیان، ساخت فیلم و انیمیشن کوتاه با موضوع کودک و نوجوان متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی را خواستار شد.

خجسته‌فر با اشاره به حضور پر رنگ انجمن سینمای جوان و کانون پرورش فکری در المپیاد جهانی فیلمسازی نوجوانان ایران، در زمینه‌ی قرار دادن امکانات، تجهیزات و عوامل فنی در حوزه‌ی تولید و... به کانون پرورش فکری قول مساعدت داد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که کانون و سینمای جوان، یک زنجیره‌ی فرهنگی و هنری هستند که می‌توانند با تشریک مساعی بر نسلی از این استان تأثیرگذار باشند، گفت: آموزش‌های هنری به این معنی نیست که همه بازیگر شویم؛ بلکه هدف از آموزش، تقویت مهارت‌های زندگی است.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌ی سینما و نمایش عروسکی، اظهار داشت: کانون و سینمای جوان در یک نقطه ایستاده‌اند و می‌توانند با هم‌افزایی از امکانات یکدیگر استفاده کنند و بی‌شک امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کنار یکدیگر با هم‌افزایی به نتیجه‌ی مثبتی می‌انجامد.

خدابخشی، هنر را یکی از ابزار مؤثر در عرصه‌ی تربیتی و بسیار مهم و کارآمد برای ساختن انسان،‌ عنوان و خاطرنشان کرد: تأثیری که امروز رسانه دارد یک روش سنتی ندارد؛ هرچند حفظ روش‌های سنتی در برخی مواقع نیاز است.

وی با بیان این‌که در عرصه‌ی فرهنگی نباید فرصت‌ها را از دست داد، تصریح کرد: کانون پرورش فکری بر مبنای رسالت و اهداف خاص خود از نظر محتوایی به خروجی مثبتی رسیده که تشکیل انجمن‌های تخصصی ویژه اعضای نوجوان در این موضوع نقش داشته است.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان با تأکید بر این‌که میزان اثرگذاری نیروی انسانی در ساعت اداری مهم است،‌ یادآور شد: اگر بخواهیم در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم بایست با تشکیل تیم حرفه‌ای از مربیان متخصص و کارشناسان مجرب به نگارش فیلمنامه‌های مناسب در این زمینه به‌عنوان بخشی از مراحل تولید فیلم توجه داشت.

گفتنی است؛‌ در پایان این دیدار مقرر شد تا پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش همکاری بین کانون پرورش فکری و انجمن سینمای جوان، تدوین و ارایه شود تا در مذاکرات آتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =