کاهش آسیب‌های اجتماعی اهداف مشترک کانون پرورش فکری و پدافند غیرعامل به‌شمار می‌آید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت امنیت فضاهای آموزشی مراکز را یکی از اهداف مشترک میان کانون و پدافند غیرعامل عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در این دیدار با بیان اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مربیان متخصص و متعهد کانون با استفاده از آموزه‌های جذاب و غیرمستقیم سعی بر آن دارند تا ضمن توان‌مندسازی کودکان و نوجوانان برای حضور پررنگ در جامعه، آنان را از گزندهای احتمالی دشمن آگاه ساخته و چگونگی مقابله با خطرات تهاجم فرهنگی را بیاموزند.

مدیرکل کانون گلستان در این نشست با اشاره به احداث مراکز فرهنگی‌هنری کانون در فضای سبز پارک‌های شهری استان و تردد روزانه‌ی افراد متفرقه در کنار کودکان و نوجوانان مشتاق به فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری، خواستار تدابیر امنیت فیزیکی مستمر در این مراکز شد.

وی در این دیدار که کارشناس حراست کانون گلستان او را هم‌راهی می‌کرد بیان کرد: طرح و برنامه‌های  فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون با رویکرد آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در تقویت باورهای اخلاقی آحاد جامعه با تکیه بر ارزش‌های اصیل و بومی ایفا کرده و نسل‌های آینده را در جهت پایدارسازی و حفظ یک جامعه سالم آموزش دهد.

این مقام مسوول فرهنگی با اشاره به امدادرسانی اخیر کانون پرورش فکری به سیل‌زدگان گلستانی، همت بلند مربیان، اعضا و خانواده‌های کانونی را در کنار سایر مردم مسوولیت‌پذیر و با وفای گلستانی نشانه‌ای از اصالت فرهنگی و وجود ظرفیت‌های غنی مردمی برای پیش‌برد اهداف پدافند غیرعامل بیان کرد.

در ادامه احمد تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان ضمن قدردانی از نگاه دقیق و جدی کانون به این حوزه، نقش مربیان کانون پرورش فکری را در امر تربیت  و پرورش خلاقانه استعدادهای کودکان و نوجوان مهم بیان کرد.

وی اعلام آمادگی کرد تا ضمن اعزام مربیان پدافند غیرعامل در مراکز کانون به منظور تشریح عملکرد پدافند غیرعامل در مقابل دسیسه‌های دشمن برای کودکان و نوجوانان، تمهیدات لازم برای برقراری حفاظت و امنیت مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سطح استان با مشارکت دستگاه‌های ذی‌صلاح صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =