ویژه برنامه های هفته نجوم و ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت هفته نجوم و ماه مبارک رمضان،مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،چند ویژه برنامه مناسبتی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هفته نجوم و ماه مبارک رمضان،مناسبت‌هایی بودند که مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین، در راستای آنها ویژه برنامه اجرا کردند.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین در تاریخ 19 اردیبهشت، ویژه برنامه " آسمان زیبای من " برای بیش از 30 نفر از اعضا ، با فعالیت‌هایی مانند برپایی نمایشگاه  کتاب های مربوط به نجوم و معرفی آنها ، معرفی منظومه شمسی و توضیح درباره سیارات آن ، قصه گویی «ماه من ، ماه ما »، کارگاه کاردستی ستاره ، نمایش خلاق «خورشید خانم و سیاره هایش»و معرفی منجمان ایرانی اجرا شد.

مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو هم به مناسبت هفته نجوم برنامه های مختلفی اجرا کرد.

 در تاریخ 16 اردیبهشت ماه، 15 نفر از اعضای دختر این مرکز  طی فعالیت معرفی  کتاب ، با کتاب «راهنمای کشف آسمان شب» آشنا شدند.

در تاریخ 19 اردیبهشت ماه نیز 15  نفر از اعضای پسر در کارگاه کاردستی با شیوه کاغذ و تا  ستاره های رنگی ساختند.

برگزاری کارگاه ادبی برای اعضا با عنوان «این پایین ، آن بالا» از دیگر برنامه های این مرکز با هدف آشنایی اعضا با دنیای آسمان بود. 

همچنین  12 نفر از اعضای پسراین مرکز  به مناسبت هفته ی نجوم در کارگاه نقاشی شرکت کردند و با عنوان «زمین و همسایه‌هایش» نقاشی کشیدند.

در مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد هم به مناسبت ماه مبارک رمضان، 26 نفر از دانش آموزان دبستان آل احمد در دو فعالیت  اسلامی مرکز شرکت کردند. مهمانان مرکز در گروه‌های 4 نفره یک داستان قرآنی همراه با آیات مربوط به آن از کتاب ترجمه و تفسیر قرآن  روخوانی کردند کردند و در ادامه در مورد محتوای آیات و داستان با هم بحث کردند. در ادامه اعضا  ضمن آشنایی با اصول شعر خوانی در گروه‌های خود دو شعر از کتاب مذهبی «تو سیب می دهی» را تمرین وبرای سایرین خواندند.اجرای بازی و سرگرمی، فعالیت دیگر این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شریفیه هم 24 عضو نوجوان،با حضور در این مرکز از کارگاه کاردستی و اجرای برنامه آموزشی در آسمان نمای کانون بهره مند شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =