کد خبر: 288164
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
بازدید 1178
هفته نجوم در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس

مربیان مراکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در هفته نجوم با حضور در جمع اعضا و دانش‌آموزان به اجرای فعالیت‌های مختلف پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کارگاه ساخت ماکت فضایی، آشنایی با موشک‌های فضایی و ماهواره‌بر، پرسش و پاسخ، مسابقه، معرفی شخصیت اخترشناسان، نمایش فیلم و پخش کلیپ معرفی منظومه شمسی و سیارات بخشی از فعالیت‌های اجرایی در این هفته بود.

معرفی کتاب و انجام آزمایش‌های مربوط به گردش زمین وماه و آشنایی با خصوصیات هر سیاره از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون فارس است.

بر اساس این گزارش، اعضا و دانش‌آموزان در هفته نجوم با پدیده خسوف آشنا شدند و از فضاسازی مرکز با استفاده از کتاب‌های نجوم و پانل معرفی شخصیت منجمان بزرگ ایرانی استفاده کردند.     

قصه‌گویی و نوشتن قصه به صورت گروهی با موضوع آسمان، نقاشی، بازدید از بخش نجوم پژوهشکده معلم، آشنایی با تلسکوپ، بحث‌وگفتگو، ساخت ستاره با استفاده از کاغذوتا، مرور تاریخچه علم نجوم، گفتن افسانه صورت فلکی جبار، ساخت ماکت ساعت خورشیدی، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری کارگاه‌های نجوم، نقشه‌خوانی، رصد شبانه، تئاتر کاغذی، نصب تلسکوپ در مرکز و آشنایی با آن، از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته نجوم در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس بود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =