کد خبر: 288255
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
بازدید 990
جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مراکز کانون استان تهران

هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز شماره ۱۸، ۳۳،۲۲، سولقان و پردیس کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این آیین هم‌زمان  با روز میلاد حضرت امام حسن (ع) در مراکز فرهنگی هنری شماره ۱۸، ۲۲،۳۳، سولقان و پردیس کانون استان برگزار شد و مربیان با همراهی اعضای نوجوان و ارشد این مراکز جشن میلاد کریم اهل‌بیت را برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مرکز پردیس کانون استان، در شب میلاد امام حسن (ع) میزبان بیش از ۵۰ نفر از اعضا و والدین بود که با اجرای برنامه‌های شاد این مناسبت را گرامی داشتند.

در این ویژه‌برنامه «مهدیه تبریزی و فاطمه زارعی» با  قرائت دکلمه  و شعری به همین مناسبت برنامه را آغاز کردند و «امیرحسین صالحی» عضو نوجوان با اجرای هنرمندانه موسیقی زنده و «مهدا نصیری» با اجرای  پرده‌خوانی اوقات خوشی را برای میهمانان رقم زدند.

بر همین اساس مربیان مرکز شماره ۳۳ کانون استان نیز در شب میلاد کریم اهل‌بیت با همکاری حوزه مقاومت بسیج منطقه ۱۷، صد و پنجاه نفر از اعضا و والدین این منطقه را به جشن ولادت امام حسن(ع) دعوت کردند.  

در این جشن کودکان روزه اولی بابیان خاطراتشان از روزه‌های کله گنجشکی، برای اولین روزه‌ی کامل خود موردتقدیر قرار گرفتند.

«مجید اسماعیلی» فرمانده بسیج صاحب‌الزمان منطقه ۱۷ در جمع روزه‌داران کوچک این مرکز، طی سخنانی، فضائل اخلاقی کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) را برشمرد و به نوجوانان توصیه کرد  از آن حضرت الگو گرفته و فضایل اخلاقی ایشان را در زندگی به‌کارگیرند.

اجرای دو سرود توسط گروه بین‌المللی نسیم رحمت، مولودی‌خوانی با صوت خوش مداح اهل‌بیت «امین مجتهد»، مسابقه، هم‌خوانی سوره قدر توسط میهمانان از دیگر برنامه‌های این جشن بود. در پایان همه پای سفره ساده‌ی افطار این کتابخانه کانون نشسته و روزه خود را افطار کردند.

همچنین مرکز شماره ۱۸ به این مناسبت برای روزه اولی‌ها و دیگر اعضای این مرکز ضیافت افطار برپا کرد. اجرای مولودی‌خوانی توسط «امیررضا قندهاری و ماهان عیسی پور»، قصه‌گویی از زندگی امام حسن مجتبی (ع)، جمع خوانی دعای توسل و دعای مجیر توسط میهمانان و پذیرایی در هنگام افطار از دیگر برنامه‌های این مناسبت بود. 

در همین راستا مرکز سولقان کانون استان تهران نیز با گستردن سفره‌ی افطار و برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع) ۸۰ نفر از کودکان و نوجوان را به جشن میلاد امام دوم شیعیان دعوت کرد.

گفتنی است مربیان این مرکز فرهنگی هنری کانون استان، برای درک بهتر فضیلت نماز جماعت، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و وقت‌شناسی در کودکان و نوجوانان، نماز مغرب را در سالن کتابخانه به جماعت برپا داشتند و در پایان  با تجلیل از کودکان روزه اولی که در نماز جماعت شرکت کرده بودند، این مراسم با پذیرایی افطاری به پایان رسید.

مرکز شماره ۲۲ نیز مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) با برپایی جشن میلاد نور ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان روزه‌دار را به این میهمانی دعوت کرد و برنامه‌های شاد و متنوعی توسط اعضای باسابقه و ارشد این کتابخانه به اجرا درآمد.

در پایان روزه‌داران کوچک پای سفره‌ی ساده‌ی افطار این مرکز نشسته و در کنار مربیانشان روزه‌ی خود را افطار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =